Se enkelt indlæg
Gammel 08-03-2010, 16:13   #17
Maj-Britt
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-12 2006
Lokation: Tåstrup
Alder: 66
Indlæg: 1.040
Styrke: 19
Maj-Britt er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af MTVRV1 Se meddelelser
du har søgt pension fået afslag og nu vil du arbejde i 30 timer.
ja så kan jeg udmærket forstå du har fået afslag
forstå faktisk ikke du har søgt, hvis du mener du kan arbejde i 30 timer.
netop grunden til der er noget som hedder arbejdsprøvning
netop grunden til pension bliver strammet yderligere op
men det er helt din egen beslutning, men bliver lidt sur hvis man søger pension uden grund.
Ja, nu laver du samme fejl som min uduelige sagsbehandler.

Han har raslet med sablerne både omkring arbejdsprøvning, 25 timer om ugen, virksomhedspraktik, 25 timer om ugen.

Læg så lige min transport oveni, 1 time hver vej, det giver 10 timer om ugen, der IKKE fratrækkes de 25 timer.

Hvis jeg mente, jeg kunne arbejde, så havde jeg nok ikke gået på kontanthjælp i 12 år, vel??

Hvad er forskellen på arbejdsprøvning / virksomhedspraktik, hvor jeg er hjemmefra 35 timer om ugen og så et job i den lokale vuggestue på 30 timer om ugen, transport 5 min.??

5 timer i mit favør, ikke sandt?? Frihed fra inkompetente sagsbehandlere, ikke sandt??

Så jeg kan vælge mellem pest eller kolera, hans tåbelige forslag eller mit, ligeså tåbelige modspil, og hvad tror du så, jeg vælger??

Hvis jeg skal slides helt ned, så er det sq da ulig smartere at gøre det i en vuggestue, hvor jobbet har en mening, end på en ( i mine øjne) TOTAL ligegyldig arbejdsprøvning/ virksomhedspraktik.

Jeg vil IKKE danse efter deres pibe mere, det har INTET at gøre med, som du tror, at jeg bare har søgt FP, fordi jeg lige fik lyst, det har INTET at gøre med afslaget, de kender nemlig ikke disse planer.

Det handler om at få hverdagen til at hænge sammen i forhold til de skavanker, jeg render rundt med, men det handler i den grad også om min værdighed og min selvrespekt, min tolerancetærskel overfor dumme mennesker og den er MEGET lav. Min sagsbehandler er tæskedum, og en eller anden dag knækker min film altså.

I stedet for at gå helt ned over det afslag, der vælger jeg at rejse mig og fastholde: hellere dø stående end leve på knæ.
Maj-Britt er ikke logget ind   Besvar med citat