Se enkelt indlæg
Gammel 21-02-2010, 11:11   #19
Skade2006
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 24-06 2009
Indlæg: 166
Styrke: 15
Skade2006 er ny på vejen
Jeg tror også jeg skal læse til advokat, så jeg kan hjælpe andre Men jeg har faktisk et job som jeg er rigtig glad for, så tror jeg bliver i det.

Vi har fået en ny bank, da drengene er tilkendt børnepension fra min mands ene forsikring, den som han er tilkendt til han bliver 65 år. De får 2200 kr om året til de bliver 21 år, så det bliver jo til en sjat, derfor har vi fået en højrente konto i en bank.

Jeg har så skrevet en del frem og tilbage med den bankrådgiver og hun sendte så info om, at man kunne tegne en erhervsevendækning på børnene, så man enten kunne for ca 900 kr om året dække dem for omkring 65.000 kr skattefri om året, eller for ca 1800 kr og dækkket for omkring 130.000 kr
Forsikringen går ud på at hvis barnets generelle erhvervsevne er nedsat med mindst 1/2 af den fulde erhvervsevne inden udgangen af den måned barnet fylder 18 år, så kan de få udbetaling.
Hvis erhvervsevnen er nedsat mellem 1/2 og 2/3 udbetales halvdelen af den årlige udbetaling, og er erhvervsevnen nedsat med mere end 2/3 udbetales den fulde årlige ydelse. Udbetalingerne er livsvarige og skattefrii.

De kan så når de bliver 18 år videre føre forsikringen uden nye helbredsoplysninger til en højere pris.

Så vi har valgt at tegne denne forsikring for man ved aldrig hvad der sker og hvordan deres liv vil forme sig.

Begge vores børn er også dækket i helbredssikringen på mit arbejde. Desuden har vi faktisk valgt at forhøje deres invaldesum på deres heltidsulykke forsikring. Den var på 800.000 kr, men vi har forhøjet den til 1.300.000 kr, det koster 100 kr ekstra pr. år, så synes det er ok.
Skade2006 er ikke logget ind   Besvar med citat