Se enkelt indlæg
Gammel 19-02-2010, 20:42   #1
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Psykolog hvornår, hvordan og hvorfor.

Hej,

Jeg starter dette indlæg fordi at jeg har lyst til at få lidt positiv og /eller "diskussion" omkring psykolog behandlinger.

Jeg har selv gået en del til psykolog og gør det stadig, jeg holder af det, men det er også hårdt, for man skal rimleligt hurtigt have ridset op hvad der foregår i ens liv. Nogle gange skal man bore tilbage i fortiden og det er jo også svært.

Jeg får kognitiv terapi for angst og grænsesætning og jeg har svært ved at overskue hvilken slags psykologi, der er godt for hvad, men føler selv at jeg har meget gavn af den kognitive del, selvom jeg ikke havde sat mig ind heri på forhånd. Jeg føler, at min psykolog og jeg har et formidabelt samarbejde, jeg bruger hende som min ventil´og hun er god til at give mig ping pong, hende jeg kan sige alt til og som jeg kan opnå de mest formidable løsninger på mit liv. Hun har i mange situationer været min livsline !!

Jeg tænker lidt hvordan har andre det med psykolog behandlinger, hvilke former for behandling går I til, hvornår holder man pause osv. ?. Jeg holder nogen gang pause når jeg tror at jeg er "oppe at køre", men det holder jo ikke, egentlig bør måske jeg gå til psykolog kontinuerligt?. For mange sætter økonomien naturligvis også begrænsninger (hvis man ikke har en helbredssikring) og andre gange får man nok og må bare prøve at udøve det man har talt med psykolog om.

Hvordan gør I andre ?
Naturligvis er det afhængigt af ens tilstand, men bliver man ved eller er det godt med pauser ? For dem der har afprøvet dette!.

I øvrigt kan jeg fuldt ud anbefale psykologer, jeg vil bare gerne høre andres erfaringer hermed i forbindelse med kontinuerlige behandlinger, pauser og behandlings typer.

Kh. EE
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat