Se enkelt indlæg
Gammel 15-02-2010, 18:17   #6
hla72
Klart Afhængig af K10
 
hla72s avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-07 2009
Lokation: Odense kommune
Alder: 51
Indlæg: 466
Styrke: 15
hla72 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Lizzy Se meddelelser
Jeg blev som bosiddende i Middelfart, opereret for 2 discus'ser i Århus, da de havde den korteste venteliste.
Det fortrød jeg hurtigt, for efterfølgende kunne jeg ingen genoptræning få under Fyns Amt! Det var så tilbage i 2005, så måske er reglerne anderledes idag.
Jeg ville forlange at vide om jeg er berettiget til dette, uanset valg af sygehus.
Pøj pøj med det hele
Citat:
Oprindeligt indsendt af futtefreja Se meddelelser
Hej

Jeg blev opereret i privat regi i en anden kommune, men genoptræning var egen kommune.
Så undersøg dette, mit var sidste år.
Hej Lizzy og futtefreja, tak for jeres svar

Jeg har i dag forsøgt at finde ud af noget og finde ud af reglerne, men det blev jeg godt nok mere forvirret af. Ringede til patientkontoret i Region Syddanmark for at få noget vejledning... på et tidspunkt synes jeg mere det var vildledning... og jeg fik bl.a. meget at vide om hvad jeg skulle være opmærksom på reglerne omkring transport og frit sygehusvalg/udvidet frit sygehusvalg...og det er ikke bare sådan lige til.

Jeg fik også at vide, at der er ikke offentlige sygehuse i DK der opererer neurokirurgisk.. hvilket forvirrer mig en hel del. Så der må jeg altså ringe til afdelingen på OUH i morgen og høre om det er rigtigt.

Men jeg har nu besluttet, at jeg beholder min tid d. 10. marts på OUH og bliver vurderet der. Hvis det så viser sig, at de vil anbefale operation, og ventetiden er for lang, så vil jeg tage stilling til at blive visiteret/viderehenvist til et andet offentligt sygehus eller samarbejdssted. Spørgsmålet er så bare hvad Odense Kommune siger til det nu jeg ikke har så lang tid tilbage på sygedagpenge og de ikke vil ud med om jeg kan forlænges....

Genoptræning fik jeg slet ikke spurgt om, men ud fra det phhmw har linket til længere oppe, så er det min hjemkommune - altså Odense - der skal sørge for det....eller sådan har jeg forstået det.
__________________
"Man skal aldrig sige nej til en fristelse - man ved jo aldrig, om den kommer igen" ~ Garfield

Skriver blog på egen hjemmeside: Heidi's univers/fat2fab
hla72 er ikke logget ind   Besvar med citat