Se enkelt indlæg
Gammel 25-01-2010, 15:37   #7
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Citat:
Arbejdsevnen som Zuza henviser til hænger på forunderlig vis sammen med "behandlingsmulighederne" fordi "behandlingsmulighederne" af pensionsmyndigheden kan anvendes (og bliver anvendt) som et instrument til at indtolke en forbedring af arbejdsevnen.
Jeg forstår godt, hvad du mener, og jeg synes helt sikkert også, at lovgivningen omkring "udtømte behandlingsmuligheder", og hvad disse er, burde være mere klar og tydelig.

Meeeen.... det er jo stadig arbejdsevnen, der tæller, uanset om det er en reel behandlingsmulighed eller ej.

I pensionsloven står der følgende, som SKAL stå i AFSLAGSbrevet:

Citat:
5) angivelse af en eller flere konkrete arbejdsfunktioner, den pågældende med sin nedsatte arbejdsevne anses for at kunne udføre.
https://www.retsinformation.dk/Forms...x?id=126569#K3

Og uanset om der er behandlingsmuligheder eller ej, og HVIS der er en arbejdsevne, så får man ikke pension. (Håber, du forstår, hvad jeg mener.)

Disse arbejdsopgaver er IKKE fremtidige arbejdsopgaver, som "skønnes" at kunne opnås ved at sige kykkeliky om x antal år, men i forbindelse med afslaget på pension.

Jeg vil meget gerne "grave" dybere i det, men så skal vi vist via arbejdsevnebegrebet for at komme videre.

https://www.retsinformation.dk/Forms....aspx?id=31034

Popiae... jeg skriver med vilje selvforsørgelse på fuld tid, idet mange kommuner mener, at det er nok, at man kan arbejde deltid, og den holder IKKE. Så prøver de at slippe både for pension og fleksjob i eet hug.
(Og med selvforsørgelse på fuld tid tæller også fleks. )

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat