Se enkelt indlæg
Gammel 16-01-2010, 23:05   #137
hla72
Klart Afhængig af K10
 
hla72s avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-07 2009
Lokation: Odense kommune
Alder: 51
Indlæg: 466
Styrke: 15
hla72 er ny på vejen
Bare et enkelt spørgsmål

Hvor højt vægter egen læges ord hos Odense Kommune? Nogen der ved det?

Kom til at tænke på det fordi, da jeg var sygemeldt i 8 måneder i 2008 nægtede min daværende socialrådgiver at indhente noget overhovedet fra min praktiserende læge. "De har alligevel ikke et ord at skulle have sagt," var hendes holdning. Selvfølgelig er det ikke noget jeg har på skrift, men jeg kan bevise, at intet er indhentet, for der foreligger intet i min sag.

Men under den her sygemelding og min forlængelse (været sygemeldt siden 20. april 2008) har min læge lavet en LÆ255 (attest om mulighed for at varetage et arbejde) i juni 08, status i august 08 og senest en status her 6. januar i år.

I seneste status lægger han overhovedet ikke fingrene i mellem, hvilket jeg også har skrevet længere oppe i min laaange opdatering.

Jeg har så fået at vide af flere jeg har talt med om min sag, at min læges ord vejer meget tungt på kommunen, at hans mening faktisk er noget de retter sig efter, at det handler ikke om kommunens mening om mig, men hvordan min situation er med lægelige øjne.

Jeg har så bare fået indtryk af, at det er kommunen der suverænt bestemmer uanset hvad... og at især Odense kommune kan være ret stride hvad det angår.

Så er der nogen fra Odense der har været igennem tovtrækkeriet eller sidder i det, der kan fortælle mig hvordan Odense kommune vægter og vejer egen læges ord? Eller kommer det helt an på den socialrådgiver man er så (u)heldig at ende hos?

__________________
"Man skal aldrig sige nej til en fristelse - man ved jo aldrig, om den kommer igen" ~ Garfield

Skriver blog på egen hjemmeside: Heidi's univers/fat2fab
hla72 er ikke logget ind   Besvar med citat