Se enkelt indlæg
Gammel 13-01-2010, 23:40   #11
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
En §18 og en §17 er meget ens
forskellen er at på en §18 kan man blive afvist pension uden en afgørelse som man kan anke. En §18 er som regel hvor ens sagbehandler ikke mener der er nok lægepapir, men stadig mener pension er det rigtig.
Min sagsbehandler har søgt på en §17 fordi han mente der var nok i sagen og den var lige til højre benet.
Men grunden til min §17 og ikke §18 var også sagen blev startet lige inden mine sygedagpenge skulle stoppe.
Har selv været i arbejdsprøving, for at undgå arbejdsprøving skal man have lægepapir på det kan skade en resten af livet eller sagen 100 procent er oplagt til en pension.
Hele loven er jo baseret på arbejdsevnemetoden og der i gennem en arbejdsprøvning.
ankestyrelsen kigger meget på en arbejdsprøving hvis man anker en pensionsafslag

min §17 kan tage op til 18 måneder og det kan en §18 også gøre. Men regner med min tager cirka 10 måneder inden jeg får svar. De første 6 måneder er der stort set ikke set noget, ud over lidt flere oplysninger
får partshøring og lægekonsulent udtalelse i denne måned og derefter cirka de 3 måneder.

Sidst redigeret af MTVRV1; 13-01-2010 kl. 23:49.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat