Se enkelt indlæg
Gammel 13-01-2010, 23:27   #22
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Dem der har det på¨skrift må meget gerne sende det til mig (hvis i kan scanne det ind eller noget ) jeg vil så sende det til arbejdmarksesudvalget evt til beskæftigelseministeren ...

buster har du din mands afgørelse på skrift ?
og må jeg så låne en kopi af den ...

Jeg kan sige at jeg også har det på skrift at hvis det ender med et afslag på min førtidspension (det er kommunen der indstiller) så er det også kontanthjælp og dermed fratagelse af ledighedsydelse problemet er som jeg ser det at der ikke ligger nogen sm afgørelse på det , jeg har også sagt til min sagsbehandler at det kan de ikke for så vil jeg som busters mand sige jamen fint så skaf mig det fleksjob jeg kan varetage og jeg skal med glæde tage det ..

Min kommune sagde også første gang at nååå ja det var også rigtigt og så lavde de det om til at jeg kunne risikere at miste min ledighedsydelse den næste der så kom var på skrift at de havde kigget nærmere på det og jeg ville miste min ledighedsydelse ved at søge eller lade dem søge pension til mig da det at jeg lod dem søge eller søgte selv var det samme som at sige at jeg melder at jeg ikke mener at jeg har nogen arbejdsevne og mener jeg ikke at jeg har nogen arbejdsevne står jeg ikke til rådighed ...

Jeg har ikke skrevet så meget om det herinde fordi jeg står midt i min sag men regner da med at jeg inden for nogle måneder er enten på kontanthjælp eller på førtidspension

Hvis det skulle ende med førtidspension for mig fjerner det jo ikke problemet for alle andre og derfor vil jeg gerne have samlet noget sammen om det og have skaffet så meget dokumentation som muligt INDEN min egen sag er færdig og jeg går videre med det .. evt med at en af os der mister vores ledighedsydelse fordi vi søger pension , eller fordi de ikke kan finde job til den smule restevne vi har tilbage prøver at få antaget en sag ved den socialeankestyrelse da der ikke er nogen sager af den karekter i forvejen burde det jo være til at få sådan en sag igennem ...

Jeg vil til min død hævde at de ikke kan tage ledighedsydelse da jeg siger at jeg gerne vil arbejde og jeg tager et job som opfylder mine skånehensyn de job findes ikke og kommunen kan ikke finde dem, det berettiger ikke til at de stopper min ledighedsydelse ...

Desuden kan min frygt være at det kan være en meget effektiv måde at spare på ledighedsydelsen bla da det jo hvis man tror min kommune også er sådan at hvis de starter sagen stopper min ledighedsydelse også hvis og så frem jeg ikke kan få pension .. jamen så kan de jo bare indstille alle flekser til pension for så at give afslag og så igen tage ledighedsydelsen ,. skal så nok lige tilføje at jeg også har mit på skrift og at hvis det er sådan at jeg acceptere kommunes afgørelse ang afslag på pension så vil jeg bevare min ledighedsydelse men HVIS JEG ANKER så vil jeg miste min ledighedsydelse ...

Og det er i min verden pression af mig og nægtelse af at få min sag prøvet ved en anden instans ....

De skrivelser jeg skal have skal der utvetydig stå at man mister sin ledighedsydelse


Kirsten01

du må godt sende det til mig også ...


Lone t
Citat:
Hvis kommunen giver afslag på ansøgning om førtidspension, skal kommunen dokumentere, at ansøgeren kan varetage konkret angivne arbejdsfunktioner eventuelt efter optræning, revalidering eller anden indsats. De arbejdsfunktioner, kommunen angiver, skal eksistere i rimeligt omfang på arbejdsmarkedet.
Ja og kan de det så er den ged jo sådan set barberes problemet er jo netop at de ikke kan anvise job fordi der ikke er arbejdsevne tilbage til det , så hvordan det i deres verden kan blive til at man ikke kan få ledighesydelse det er sådan lidt dobbelt ikk ..

Sidst redigeret af Hejdien; 13-01-2010 kl. 23:29.
  Besvar med citat