Se enkelt indlæg
Gammel 08-01-2010, 10:12   #1
Litha
Føler sig hjemme på K10
 
Lithas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2008
Lokation: Faxekommune
Indlæg: 36
Styrke: 16
Litha er ny på vejen
Post Hjææælp..Jeg har fået brev idag om Pensionsordning!

Hej alle sammen.

Rigtigt godt Nytår til alle.
Jeg har søgt og søgt og har fundet mit spørgsmål flere gange, men ingen svar så nu håber jeg at der er nogen der kan hjælpe mig bare lidt!

Jeg har været ansat som Flexjobber (2/3 tilskud) i et Ingeniørfirma, fra den 1/1-2007 til den 31/1-2009. Der fik jeg løn + Pension hos PFA.

Nu har jeg modtaget et brev fra PFA hvor der står:
Indbetalingerne til din ordning er stoppet - Hvad nu?

Og det er så mit spørgsmål til jer, hvad pokker skal jeg gøre nu???

De skriver at mine valgmuligheder nok er følgende:


-selv eller ny arbejdsgiver (sådan een har jeg jo ikke) fortsætter betalingen!

-Overføre min Police til et andet selskab!

-Beholde min Police hvor jeg ikke indbetaler men at de trækker udgiften fra min opsparing!(det må være det jeg har lige nu), hvor jeg ikke indbetaler men at de trækker udgiften fra min opsparing!

-Få en fripolce! hvor jeg ikke indbetaler men at de trækker udgiften fra min opsparing! men hvor dækningen er sat ned eller stoppet.


Jeg blev opsagt d. 30/10-2008 og bev sygemeldt med løn til d. 31/1-2009.
Jeg har søgt om midlertidig pension hos PFA, som tilskud til sygedagpengene.
( den sag behandler de stadig)

Pensionordningen indeholdt helbredssikring, gruppelivsforsikring og kritisk sygedomsdækning o.s.v.

Jeg har lige været i arbejdsprøvning og endte med et reultat på 1-2 timers arbejde dagligt med en ugentlig fridag midt i ugen, altså 4-8 timer om ugen!

Min sagsbehandler vil nu søge førtidspension til mig på en § 17.

Jeg har ikke en dyt forstand på pensionsordningerne, og søger derfor jeres hjælp.

Min bekymring ligger både i at jeg har en sag kørende hos dem, samt at jeg selvfølgelig ikke ønsker helt at miste fordelene ved ordningen!

Håber at I kan hjælpe.

Litha ;o)

Piet Hein: Husk at smile før du sover, så går dagens surhed over!
Litha er ikke logget ind   Besvar med citat