Se enkelt indlæg
Gammel 29-12-2009, 09:17   #1
Nabokone
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 17-03 2009
Lokation: København, Nørrebro.
Indlæg: 152
Styrke: 16
Nabokone er ny på vejen
Ankenævnet har tilkendt mig FTP - hvad så nu?

Hej med jer.

Jeg er i den lykkelige situation, at jeg i 11. time har fået tilkendt førtidspension. Københavns Kommune sagde nej, stik imod lægernes anbefaling.
Jeg ankede til Besæftigelseankenævnet og ½ år efter, d. 18. december, fik jeg endelig afgørelsen.
Det faldt ud til min fordel. Et enigt nævn ændrede kommunens afgørelse og fastslog, at jeg har ret til FTP med virkning fra d. 1. februar 2009.

Mit spørgsmål er - hvad sker der så nu?

Skal jeg vente med at ånde lettet op indtil kommunes klagefrist på fire uger udløber?

Hvis de ikke indbringer afgørelsen af principielle årsager, så har jeg vel en masse penge til gode fra kommunen? (forskellen mellem kontanthjælp og FTP fra februar i år)
Hvem skal jeg høre fra?

Jeg har fået § 34 ved siden af kontanthjælpen - den skal vel tilbagebetales? Men i så fald har jeg vel krav på de 1000 kr. mere i boligstøtte om måneden jeg ikke har fået siden februar? Hvem ordner dette regnestykke og hvornår?

Indtil nu har jeg lavet en aftale med min bank og gjrt et stort indhug i min kassekredit, så vi kunne fejre afgørelsen og få en langt mere eksklusiv jul end jeg havde drømt om. Det har været fantastisk!!!

Rigtig mange glade hilsener fra

Nabokone
Nabokone er ikke logget ind   Besvar med citat