Se enkelt indlæg
Gammel 23-12-2009, 21:53   #3
Skade2006
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 24-06 2009
Indlæg: 166
Styrke: 15
Skade2006 er ny på vejen
Hej Peter

Tusinden tak for alle dine svar og link, det er guld værd.

Sagen er den at min mand kom til skade på sit arbejde for 3,5 år siden, han bar en tung kedel og fik et knæk i ryggen. Det viste sig et halvt år senere at han havde pådraget sig en stor diskusprolaps, så der var ingen vej uden om en operation. De måtte gå ind fra begge sider i lænden L5/S1 og fjernes diskus prolapsen.

Sagen blev anmeldt til ASK som godkendte det, først til 5 % lige efter operationen, hvor min mand ingen problemer havde. Startede så job efter 3 mdr., men måtte ret hurtig erkende at håndværker jobbet var for hårdt. Et par måneder efter fik han af vide af speciallægen at han skulle have sig et ikke rygbelastende job.

Han fik så et nyt job, men efter 9 mdr. måtte han indstilles til en tur på Montebello. Efter det ophold kunne ryggen ikke mere, så han blev sygemeldt i marts 09 og her i juni 09 fik han en stivgørende operation hvor de gik ind forfra og lagde en cage ind. Denne operation var allerede på tale et lille års tid efter 1. operation men blev så udsat her til juni 1,5 år senere, fordi man håbede på at han fik det bedre med tiden.

Denne operation har på ingen måde hjulpet, tværtimod, han kan stort set ikke noget. Han er tilknyttet et smertecenter, som ordinere ham medicin, desværre bliver han hurtig immum overfor de smertestillende, derfor er han nu på metadon 40 mg i døgnet + en masse andre piller.

Vi bor i Storkbh. så Øfeldt kunne godt være en mulighed. VI har lige fået journalen idag, og har så mange andre sager i gang lige nu og har 2 små børn så skal lige have en evt. retsag overstået.

ASK har afgjort hans erhvervsevne til 15 %, denne har vi anket da den reelt er 25 % fra jobbet han kom til skade i til det nye job han måtte skifte til men ikke kan klare, så der skal vi have fat i dem igen.
De har afgjort hans men grad til 15 % men vi har taget sagen om igen, og her i 2010 skulle de kigge på sagen igen.

Vi har fagforeningen med i det, men må desværre sige at de ikke er til den store hjælp, jeg har desværre en hel del mere styr på det hele end dem. De mener hver gang at vi bare skal acceptere ASK afgørelser, men dem finder jeg mig ikke i. De har svært ved at holde styr på alle hans papir og smider dem væk hele tiden.

Vi har agt indsigt i det hele, vi rykker og rykker kommunen, lige nu har de holdt os hen, fordi det har ventet på den seneste undersøgelse, men jeg har rykket dem idag, da vi fik journalen fra lægen.

Vi har bestilt en tid på et privathospital for at få deres vurdering og håbe på at vi står stærkere jo flere papir og udtalser vi har.

Glædelig jul til dig også.
Skade2006 er ikke logget ind   Besvar med citat