Se enkelt indlæg
Gammel 19-12-2009, 02:30   #24
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Ja, man har jo ikke patent på at være et rodehoved fordi man har psykiske vanskeligheder. Der findes millioner af mennesker der roder sindssygt meget, høj intelligente, videnskabsmænd, filosoffer, overlæger osv...der er nogen der simpelthen trives bedst i rod, og som har orden i rodet selvom det kan se uoverskueligt ud for os andre.

Men hvis man egentlig ikke trives med rod, men ikke kan overskue at gøre rent og få rodet af vejen, så kunne en hjælpende hånd da være genial.

Som du skriver her til sidst, så kunne det måske være en meget god ide at få hende hjem, så hun kan se med egne øjne, at der ikke er noget at komme efter. I har jo alligevel folk der kommer pga forskellige ting..

Og selvom i bor pænt og ikke mener der er probelemer, jamen så kunne det da være ret fedt at få rengøringshjælp alligevel - så kan i da selv bruge tiden på noget mere fornuftigt!!

ALLE drømmer da om at få en til at gøre rent så man selv kan slippe. Jeg må desværre betale mig fra det hvis jeg skal have rengøringshjælp, og hjemmeservice er sgu dyre, hvorfor jeg så har måtte droppe tanken....

Ældre mennesker der får hjemmehjælp, rengøringshjælp mm får det jo heller ikke fordi de er nogle svin, men fordi det er rart for dem at der kan komme nogen og tage det værste, så der altid er pænt.
Og yngre psykisk syge får det heller ikke fordi de er nogle svin, men fordi kommunen gerne vil give dem mulighed for at bruge deres energi på noget bedre og måske mere meningsfyldt og gøre deres tilværelse, som er problemfyldt nok, bare en lille smule lettere...

Jeg tror du misforstår hjælpen og tager det personligt - det skal du ikke!!

Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat