Se enkelt indlæg
Gammel 17-12-2009, 10:43   #90
brøkpensionist
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 06-02 2009
Indlæg: 471
Blog Indlæg: 3
Styrke: 16
brøkpensionist er ny på vejen
Du giver mig mod

Jeg står selv midt i en klagesag ved Ankestyrelsen og har nu i mere end 1 år kæmpet for min og mit barns ret til ligehandling, fordi jeg som unionsborger, dansk statsborger og vandrende arbejdstager skal have ret til fulde sociale ydelser under bopæl i Danmark.

Men jeg fik kun en brøkpension og skal ikke have et supplement til min brøkpension efter § 27a i aktivloven, fordi mit barn selv skal dække min forsørgerpligt over for hende ud fra sit eget indtægtsgrundlag, da ankenævnet gav min kommune medhold i, at hendes børnebidrag fra sin far, som jo skal dække hans forsørgerpligt over for hende, og børnetilskud fra kommunen, som jo er ydelser, der tilkommer barnet og ikke forælderen, må medregnes som indtægt hos mig.

Jeg og mit barn har ikke engang kontanthjælpssatsen for en enlig forsørger at leve for mere, hvilket jeg ellers modtog, inden jeg blev førtidspensionist.

Så jeg forstår udmærket godt, at også du har tudet, raset og givet op mere end én gang, for sådan har jeg også det mange gange.

Men netop din måde at kæmpe for dine rettigheder på. giver mig mod til at fortsætte min egen seje kamp, som jeg håber også vil hjælpe mange andre unionsborgere, der ikke får en fuld pension.

Jeg giver ikke op, og har derfor også henvendt mig til EU-Kommissionen, Beskæftigelsesministeren, Undervisningsministeren og Folketingets Socialudvalg.

Og nu venter jeg bare på, at jeg og andre unionsborgere snart vil komme til deres ret.

Sidst redigeret af brøkpensionist; 17-12-2009 kl. 10:47.
brøkpensionist er ikke logget ind   Besvar med citat