Se enkelt indlæg
Gammel 15-12-2009, 01:24   #1
carisma
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 21-09 2009
Indlæg: 28
Styrke: 15
carisma er ny på vejen
Skilsmisse, gensigdig forsørgelsespligt og en masse andre tanker.

Det hele har kørt lidt i hovedet på mig de sidste par uger…. Jeg er SÅ træt det hele, efter nu at have været sygemeldt så længe, og SÅ træt af sygedagpengesystemet, sagsbehandlere, læge, speciallæger og SÅ træt af at blive mistænkeliggjort, og SÅ træt af at gå herhjemme og glo.......

Det er altså hårdt at komme ind i dette system, når man så længe har kunne klare sig selv. Jeg har for første gang nogen sinde gjort brug af min dagpenge ret (3 mdr inden jeg blev sygemeldt, hvor jeg fik suppleret op fra deltidsjob) og så de 15 mdr på sygedagpenge nu. ….
Har talt med mit tidligere arbejde, om at starte op på deltid. Overvejer at klarer mig for 15-20 timer, og se hvordan det går uden at få suppleret op, og se hvordan det går. ….

Men nu hvor man har al denne tid på hånden til at ligge om natten og tænke laaaangt ud i fremtiden, kan jeg ikke lade være med at tænke på alle de der bliver klemt i systemet, bliver smidt af dagpengene og ikke kan få kontakthjælp, da de (og jeg ) er gift.
Det KAN da ikke lade sig gøre at klare sig på én indtægt i et hus med 2 voksne og børn ved siden af ??? Hvordan klarer I, der er blevet ”fanget” i systemet jer dog, rent økonomisk???

HVIS man nu valgte at blive skilt, flyttet samme igen senere, vil/kan det vel ikke ses som socialt bedrageri, hvis evt. kontant hjælp først er engang i fremtiden…..
Tænker at man bliver gift for at sikre sig selv, sin partner og sine børn, men rent økonomisk (når man som sygemeldt er særlig udsat) virker det hele lidt omvendt.? Gensidig forsørgelsespligt ender da med at kunne ruinerer folk ?????

SUK. Har en tid ved lægen imorgen, og overvejer seriøst at bede om en raskmelding.......
carisma er ikke logget ind   Besvar med citat