Se enkelt indlæg
Gammel 09-12-2009, 14:54   #9
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af jsh Se meddelelser
tusinde tak:
til alle jer der har kommet med indlæg og gode ideer til mine problemer. Jeg er gået i gang med at læse de forskellige indlæg og links som I har sendt til mig og er gået i gang med at skrive en klage. Klagen skal sagsbehandleren have i morgen og jeg skal nik få en kvittering når jeg afleverer den.
Der var rigtig mange ting som jeg ikke har tænkt på før i skrev, og jeg har taget mange af punkterne med i mine kommentarer.

Blandt andet er jeg også kommet til at tænke på, om jeg skulle have haft fleksydelse i stedet for sygedagpenge. Der skete nemlig det, at jeg efter at have været sygemeldt i et stykke tid og så småt var startet på mit fleksjob igen ( men på reduceret tid) blev fyret fra mit fleksjob på grund af omsstruktureringer. Jeg havde 4 måneders opsigelse, hvor arbejdsgiver skulle betale mig fuld løn, men hvor de fik refunderet af kommunen.

Tror i at jeg efter de 4 måneder skulle være blevet flyttet over på fleksydelse, da jeg jo ingen arbejdsgiver havde. Men jeg var sygemeldt.
HVAD TROR I ????

ER der nogen, der kender noget til disse ting vil jeg være taknemlig hvis i gider at komme med et input eller en god ide
Ja du skulle have været over på ledighedsydelse hvis du blev fyret under sygdom...

Når du nu bliver fyret pga omstrukturering og du er startet på jobbet igen, så skal du overgå til ledighedsydeles herfra skal du så syge meldes og så skal du opfølges efter sygedagpengeloven ...

Dette gælder så kun hvis du ER på job når du bliver fyret , at du så bliver sygemeldt i din opsigelse periode er ikke noget problem ...

Jeg blev sygemeldt i min opsigelses periode som var tre måneder i de tre måneder fik jeg løn (var ansat med løn under sygdom ) derefter overgik jeg til ledighedsydelse ...

Og på ledighedsydelse er der ingen tidsbegrænsning for hvor længe du kan være syg ...

Når du nu skal have stoppet dine sygedagpenge så burde du også overgå til ledighedsydelse , med mindre at de fra kommunens side kan dokumentere at du ikke står til rådighed for et fleksjob , men så burde du jo være i gang med en pensions ansøgning

Jeg har nu været sygemeldt snart 2½ år på ledighedsydelse og først nu er min sag ved at nå sin afslutning ....
  Besvar med citat