Se enkelt indlæg
Gammel 08-12-2009, 23:32   #1
GitteRasmussen
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 19-07 2008
Indlæg: 3
Styrke: 0
GitteRasmussen er ny på vejen
afslag på flexjob for anden gang

Jeg har netop modtaget mit andet afslag på flexjob. Denne gang med begrundelsen at jeg ikke har haft dianosen fibromyalgi længe nok.Fik diagnosen okt 07. Jeg har været i arbejdsprøvning og senest har jeg været igennem en forundersøgelse på Reva Trollesbro i Hillerød,deres konklution var at min arbejdsevne er væsenligt og varigt nedsat i et hvert erhverv.
Statuserklæring fra overlæge Stine Amris fra fibromyalgi teamet på Frederiksberg Hospital skriver at fibromyalgi er en kronisk, sygdom uden mulighed for helbredelse og med væsenlig og varig funktionsnedsættelse.
I min optik handler tilkendelse af flexjob om arbejdsevne og ikke hverken diagnose eller varigheden af sygdommen. Jeg bor i Helsingør kommune som har et rigtig dårligt ry, når det handler om pensions og flexjob. Kommunen henholder sig til en pricipafgørelse fra 1993, altså længe før loven om flexjob, og længe før fibromyalgi er anderkendt af sundhedstyrelsen som en fysisk sygdom. Jeg er dybt rystet og det er min sagsbehandler heldigvis også.
Jeg har selvfølgelig anket sagen og bedt om en rundbordsamtale.
Har I nogle erfaringer eller gode råd, vil jeg blive glad.
GitteRasmussen er ikke logget ind   Besvar med citat