Se enkelt indlæg
Gammel 07-06-2007, 00:33   #9
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
RE: Efter en revurdering af flekser ?

Kongefugl.

Hvorfor du får den besked skal jeg lade være usagt, mendmindre da at din sagsbehandler bare vil forhale sagen, en jobkonsulent har intet med din evt ansøgning omkring ftp at gøre.

Måske han kan støtte dig i det og anbefale det hvis han/hun har oplevet flere forgæves arbejdsprøvninger og har været den der har haft kontakt til virksomheder du har været arbejdsprøvet, men lad os en gang for alle slå fast at det er KUN din sagsbehandler der kan tage stilling til hvorvidt i skal starte en ftp sag og det skal denne gøre ud fra din ressourceprofil,
det er bestemt ikke noget som jobkonsulenterne har hverken belæg kompetencer eller evner til at vurdere.

her er hvad der står ordret i loven.


Hvordan søger man førtidspension?

Sker ved henvendelse til socialforvaltningen i bopælskommunen.

Ansøgning sker ofte i forlængelse af en sygdomsperiode.

Ansøgningen skal vurderes i forhold til alle muligheder i den sociale lovgivning. Ønsker ansøger udelukkende, at sagen behandles som ansøgning om førtidspension, bliver sagen afgjort på det foreliggende grundlag.


som du jo nok ved så er jobkonsulenterne ikke uddannede i den socialelovgivning om overhovdet nogen lovgivning overhovdet.
Så jeg syntes da at det er dybt kritisabelt at du kan få sådan en besked af din sagsbehandler og da ikke særlig betryggende for dig heller...

Hvis jeg var dig så ville jeg omgående sende et brev til sagsbehandleren hvor du beder hende redegøre for hvordan det kan være at det er din jobkonsulent der skal indstille/drøfte førtidspension med dig..

Hvis du allerede på nuværende tidspunkt bliver vejledt så mangelfuldt så kan man da kun frygte hvad der vil ske hvis du ikke orkere mere, så det skal du bestemt IKKE finde dig i...
  Besvar med citat