Se enkelt indlæg
Gammel 30-11-2009, 11:29   #7
nille60
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 28-09 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 42
Indlæg: 649
Styrke: 15
nille60 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Smidt Se meddelelser
Hej nille60

Jeg er godt nok ikke selv født fortidligt men min søn på 21 er født 10 før tid, og han har de samme problemer som dig, og oven i en minder hjerneskade men jeg som forældre kan sige at det har været en kamp uden lige i hele hans barndom, med systemet fordi jer der født fortidligt ligger mange gange i en gråzone, lige nu har vi vundet endnu en kamp for en uddannelses plads til ham på tv-glad, men den var bestemt sej, vi skal så i gang med næste kamp som hedder bolig.

Har du nogle du kan tale med, jeg tænker bare at du skriver at du går hjemme, der hvor du står lige nu er det super vigtig at du får et netværk, det kan være familie, venner, mm nu ved jeg ikke lige hvor gamel du er?
Jeg håber du snart ikke skal løbe panden mod muren mere.

du får lige et
fra Hanne

Hejsa jeg er 28 og har da min familie og min kæreste men ellers ingen da jeg aldrig har haft nogle venner omkring mig, da de altid vælger mig fra en af grundene fordi jeg er mere langsom i opfattelse end dem som de siger men følger mig ikke selv langsom har ikke været vant til andet i mit liv jo, tager tingene i mit tempo og der er fint for mig, ud over at være født for tidligt og har de senfølger der følger med der er jeg også meget psykisk ustabil knækker nemt over det mindste stress og for mange mennesker osv, handler feks ind om formiddagen og ikke i myldertiden, har mine egen strategier og løsninger som jeg har det fint med i min hverdag.
Pga jeg har haft det meget skidt psykisk tog jeg for ca 5 år siden en masse piller som så har sat sig på hjernen også har døjer med at huske feks det jeg skal have handlet ind, så laver altid en seddel selv om det kun er 1-2 jeg skal have for har glemt det lige så snart jeg kommer i supermarkedet.
Venter på kopi fra min sidste undersøgelse hos neuro psykologen fra min sagsbehandler, har mailet sammen med hende men hun ville lige have fat i ham der have lavet undersøgelsen for at få en uddybning da hun ikke forstår hvad der stod. Så det er næste skridt på vejen har en sag kørende ang fleksjob men kommunen har snakket om at den skal gå til FP isteden for og ikke fleksjob men de ville se hvad de nye papir viste.

Citat:
Oprindeligt indsendt af Ragdoll Se meddelelser
Der findes ikke meget på nettet, andet end når børnene er helt små, men lidt findes der dog.

http://www.rafaelcenteret.dk/senfolger.html

http://www.fortidligt.dk/artikel.aspx?aid=60

http://www.praematur.dk/Default.aspx...&ThreadID=1238



Ragdoll
Tak for linkene dem kender jeg godt og har da fundet lidt som jeg kunne bruge men det er rigtigt der står ikke meget om voksende senfølger der er født for tidligt.

Sidst redigeret af Stezu; 30-11-2009 kl. 22:49. Årsag: 2 indlæg slået sammen - skriv venligst til flere brugere i samme indlæg
nille60 er ikke logget ind   Besvar med citat