Se enkelt indlæg
Gammel 28-11-2009, 12:35   #1
Shy
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 28-11 2009
Indlæg: 6
Styrke: 0
Shy er ny på vejen
Ansat i fleksjob/sygedagpengde?

Hejsa!

Håber der er nogle der kan svare på mine spørgsmål.

Jeg er ansat i fleksjob med 2/3 del tilskud og arbejder 16timer om ugen. Jeg har efter jobbets start fundet ud af, at jeg har en sygdom udover den jeg tidligere fik fleksjobbet på baggrund af. Den sygdom jeg har nu, gør jeg at tager på i vægt og ikke kan omsætte de kcal jeg indtager, så de lagrer sig som fedt=mere overvægt!
Jeg søgte orlov uden løn da jeg opdagede den nye sygdom, så jeg kunne tage på højskole et halvt år og dyrke en masse motion og få tabt mig. Jeg kan ikke dyrke de 3-4timers motion som MIN krop SKAL have for at tabe sig nogle hundrede gram om ugen, samtidig med jeg er i fleksjob, det er energien ikke til. (meget logisk, ellers var jeg ansat på fuldtid uden problemer;O)
Jeg blev yderligere sat i medicinsk behandling, så jeg havde større chancer for at tabe mig.Chefen har tilladt orlov uden løn i de 6mdr, og alt er planlagt.

Nu er det så sådan at jeg i de måneder jeg er startet medicin, har haft store smerter, og har efterfølgende fået taget blodprøver som viser der er noget galt med leveren(tallene var fine inden medicin behandling). Lægerne mener galdesten, men afventer brev fra syghus om yderligere afklaring. Jeg mistænker medicinen for at gå ind og påvirke min lever/infektionstal. Men det korte og lange er at jeg ringer til min sagsbehandler og virksomhedskonsulent og forklarer dem hvordan landet ligger. De mener at jeg ikke skal tage orlov uden løn, da det er behandling at tage på højskole(dette vil sygehuset også gerne skrive under på det er), så de mener jeg skal sygemelde mig. Da jeg snakkede med chefen kort om det igår kunne jeg godt se det ikke faldt i god jord. Chefen forklarer det med hun ikke vil betale udgifterne imens jeg er sygemeldt.

Spørgsmål:
1) Hvor mange udgifter har arbejdsgiver under sygdom i fleksjob? (jeg får løn under sygdom)
2)Kan man få sygedagpenge imens jeg er i "behandling", og så har arbejdspladsen ikke nogen udgifter?

Jeg har stort set ingen sygedage haft.
En orlov i et halvt år uden løn er meget dyrt, men har jo været opsat på at betale det hele tiden selv. Men mister ikke 150.000 i løn og betaler 40.000kr til behandling, hvis tilstanden forværres eller skal udredes imens jeg har orlov. Jeg ringede til sagsbehandleren for at høre hvordan jeg skulle forholde mig hvis man ikke havde fundet en løsning på hvad jeg fejlede inden min orlovs start 3.1.2010 Hvor hun så oplyste mig at jeg ikke kan sygemelde mig hvis jeg har taget orlov, så tør ikke tage chancen hvis i forstår.. Vil ikke miste hele min opsparing og tage yderligere lån, hvis det viser jsig jeg enten skal have fjernet galdeblære og ikke får det optimale ude af min orlov og højskole. Eller hvis det viser sig at fedmeoperation er den eneste løsning på overvægtsproblemet, hvis det viser sig jeg ikke kan tåle medicin.

Så ville gerne vide hvad omkostninger er for jobbet?
Vil jo helst afsted det halve år som planlagt dels for at få det bedre, evt gå op i tid, og evt kunne have overskud til at efteruddanne sig. Som bonus, kan jeg modtage fertilitetsbehandling efter jeg er kommet ned i vægt, da jeg heller ikke som tingene er nu kan bliver gravid.
Men jeg har også ønskejobbet, så vil helst ikke miste det.

Sidst redigeret af Shy; 28-11-2009 kl. 13:17. Årsag: Manglende information!
Shy er ikke logget ind   Besvar med citat