Se enkelt indlæg
Gammel 02-11-2009, 19:11   #20
brøkpensionist
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 06-02 2009
Indlæg: 471
Blog Indlæg: 3
Styrke: 16
brøkpensionist er ny på vejen
Ked af det

Hej Misskatt,

førtidspension kan til hver en tid gøres hvilende, ja endda frakendes, hvis du selv eller kommunen mener, du skulle have fået så meget arbejdsevne igen, at du kan blive selvforsørgende gennem regulær arbejde eller fleksjob.

Det står faktisk i lovforslaget til førtidspensionsreformen fra 2003, at kommunen skal kontrollere, om en førtidspensionist har fået arbejdsevnen tilbage.

Jeg kan godt forstå, at du føler dig ked af det, nu hvor du står med tilkendelse af din førtidspension i hånden, for nu har det sort på hvidt, at din arbejdsevne er ubetydelig og ligesom blev kasseret og dømt til at være uegnet for arbejdsmarkedet, især hvis du har haft en stor tilknytning til arbejdslivet.

Det tog også godt og vel 2 år for mig, at forstå, at alle mine drømme om og mine forsøg på at komme tilbage til arbejdsmarkedet var forgæves og spild tid, men det var svært for mig at realisere.

I dag er jeg glad for at være pensionist, og jeg kan godt mærke nu, at min arbejdsevne er lig med 0, for jeg bliver stadig hurtig træt og stresset over det andre mennesker ville synes er normalt, især hvis jeg skal være sammen med flere mennesker på en gang og der er liv omkring mig.

Jeg måtte lære min sygdom at kende og lære at forstå, hvad der godt og ikke så godt for mig for at have overskud til en helt almindelig dag, og det var ikke nogen nem sag.

En dag vil du også kunne acceptere, at dit liv er, som det er nu, og det tager sin tid, men tro mig, så bliver dit liv nemmere, hvis du tager imod det.
brøkpensionist er ikke logget ind   Besvar med citat