Se enkelt indlæg
Gammel 22-10-2009, 19:01   #1
FrkNorden
Klart Afhængig af K10
 
FrkNordens avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2009
Indlæg: 408
Styrke: 15
FrkNorden er ny på vejen
Hvad kan jeg forvente?

Altså…. Jeg VED jo godt der ikke findes nogle sikker løsning på noget som helst, når det handler om os syge samt kommunen… Men ALLIGEVEL er jeg nysgerrig på hvad jeg kan forvente i fremtiden.. Eller ærlig talt FRYGTER jeg nok nærmere for hvad fremtiden kan bringe mig…

Hvad vil I mene blir næste skridt i min sag?

Jeg har en alvorlig depression (både psykiske og fysiske symptomer), stress, spiseforstyrrelse på 16 år(men kan arbejde til trods for denne), lider af angst og tvangstanker… Med andre ord IKKE noget alvorligt ifølge kommunen... Jeg afventer et ambulant behandlingsforløb på psykiatrisk afdeling på Gentofte Hospital, men kan forvente en længere ventetid..

Anyway, fik forlægning på SD 2x13 uger efter de første 52 uger!
På mandag skal jeg starte et 13 ugers SD kursus forløb hos noget der hedder Markman i Kbh. Denne aktør skriver i brevet til mig, at det er “med henblik på din fremtidige tilknytning til arbejdsmarkedet”. Har jo NÆR studeret K10, så VED jeg skal dukke op og gøre mit bedste, men min krop vil sige fra og når den gør det må jeg gå hjem, da JEG trods alt er vigtigst!

Hvad kan jeg forvente efter dette kursus? Min læge mener allerede nu, at kunne vurdere jeg IKKE vil være klar til at være selvforsørgende. Som max tror hun jeg kan blive deltidssygemeldt efter behandlingsforløb på Gentofte. Min sagsbehandler skriver dog at hun forventer jeg er klar til fuldtidsarbejde efter endt kursusforløb. Jeg selv tror ikke jeg bliver klar så hurtig (for så var jeg sq nok blevet rask i det forgangne år, hvor jeg har gået hjemme på SD….)

Ifølge mange indlæg herinde frygter jeg at kommunen vil gøre sin trusler reelle. Til mødet om forlægning af SD, sagde hun jo at jeg BARE kunne gå på kontanthjælp - og at der ikke findes andre muligheder for “sådan en som mig der ikke mener jeg kan arbejde” (Nej, findes ikke på skrift, men glemmer IKKE den måde hun sagde det på!!!!!!)

Jeg har undersøgt muligheder og krav for kontanthjælp. Jeg er ikke god til IKKE at have kontrol og styr på tingene, heller ikke selv om det gir mig en masse “hvis’er” og “måske’er” om min fremtid. Og når det så er økonomien OVENI sygdommen, så VIL jeg bare helst have en facitliste, da jeg ellers får hovedbrud, uro og en masse andet…

Jeg ejer en lejlighed (som jeg dog har udlejet pga. trang sygeøkonomi!!!). Jeg vil gerne sælge den, men HVIS jeg skulle være så “heldig” at få den solgt, vil jeg som markedet ser ud nu, komme ud med en gæld på ca 350.000. (ikke meget at leve af dér….)

Desuden har jeg boet i Sverige fra 2003 til 2008, så opfylder heller ikke krav om at have boet i Dk 7 af seneste 8 år.

Hvad vil velfærds Danmark tilbyde sådan én som mig? Har I nogle bud? Ved godt jeg ikke skal male fanden mere på væggen end han allerede er, men jeg føler at hvis jeg skal have en chance mod systemet, kan jeg lige så godt begynde at forberede mig nu! Forlængning af SD løber fra 1/9-09 og OP til 26 uger…

Kh M
FrkNorden er ikke logget ind   Besvar med citat