Se enkelt indlæg
Gammel 08-10-2009, 17:44   #50
hla72
Klart Afhængig af K10
 
hla72s avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-07 2009
Lokation: Odense kommune
Alder: 51
Indlæg: 466
Styrke: 15
hla72 er ny på vejen
Jeg er helt slået ud...

... og det trods jeg også har ok gode nyheder.

Men de dårlige først.
Min økonomi er nu så dårlig, at banken siger stop til at hjælpe mig med en sølle kassekredit på 5000 kr som buffer på min budgetkonto. Grunden er min store gæld til banken jeg kun betaler renter på og at mit rådighedsbeløb er meget lavt. Så nu ender det virkelig nok med, at jeg er nødt til at sige min lejlighed op og flytte.
Og ja... flytte hvor hen? Tja... har kun 1 mulighed, nemlig at flytte ud til min mor... som bor i Kerteminde Kommune

Og hvad f***** gør jeg så lige med det forløb jeg har gang i med Odense kommune... jeg kan jo for hulan da ikke flytte midt i det hele noget er uafklaret. Risikerer jeg ikke at Kerteminde kommune fratager mig mine sygedagpenge, smider mig på kontanthjælp og ikke bruger det Odense har i min sag? Altså... jeg skal starte HELT forfra?

Så ja... hvis jeg skal flytte, så må det jo blive om 2-3-4 måneder når jeg ved hvad jeg har i Odense og så håbe på at Kerteminde ikke laver det hele om.

Jeg kan bare slet ikke overskue at skal flytte, slås med dårlig økonomi OG slås med ny kommune.

Nåh, men næste er, at jeg sørme har fået svar fra min socialrådgiver på kommunen på den mail og ansøgning jeg sendte i går. Store ting
Men men men... jeg skal sende ansøgningen til Enkeltydelsesafsnittet, for der behandles ansøgninger vedrørende behandlingsudgifter jf. Aktivlovens § 82.

Ok så... hmm.. noget nyt jeg lige skal finde hjerteceller nok til at hitte rede i.

Men jeg lovede også gode nyheder.

Punkt 1: erklæringen fra min psykolog lå i dag i min postkasse og jeg går ud fra min socialrådgiver på kommunen også har fået den i dag. Interessant læsning... er dælme spændt på hvad kommunen siger til den. Er bare bange for den ikke er fyldestgørende nok.

Punkt 2: har talt med fyssen på job-linjen i dag om at få noget papir af en art på det jeg er blevet behandlet for hos ham. Det vil han godt være med til, vi gennemgik forløbet sammen og han skriver noget til mig. Hvad angår betaling, tja... det finder jeg nok ud af. Men gratis bliver det ikke. Det er også helt ok, jeg har i den grad brug for noget dokumentation når nu kommunen ikke vil indhente noget. Men han understøtter helt og aldeles de ting jeg selv vil skrive i min RP... i hvert fald de ting jeg har været i hænderne på ham for. Men jeg er bare glad han vil gøre det, for han kunne jo også have sagt nej. Det ved jeg så godt, at han ikke gør

Punkt 3: Min sagsbehandler på fagforeningen har gjort mig opmærksom på, at jeg skal skrive i min RP, at jeg har gået ved psykolog på Job-linjen fra dato til dato og så hendes navn.... OG at der kan indhentes yderligere oplysninger der. Det kan og må de IKKE ignorere. Det vælger jeg så at tro på.

Puha... er helt mørbanket og opløst. Det er nogle hårde dage jeg er ude i p.t. med problemer der hober sig op, problemer jeg forsøger at løse og nye der kommer til. Min angst er SÅ voldsom p.t. og jeg er virkelig ude i en følelsesmæssig karrusel, tuder for et godt ord. Ganske rædselsfuldt og jeg kan slet slet ikke overskue noget mere.

Undskyld, trængte bare til at læsse af... og undskyld det er så rodet skrevet.

Heidi
__________________
"Man skal aldrig sige nej til en fristelse - man ved jo aldrig, om den kommer igen" ~ Garfield

Skriver blog på egen hjemmeside: Heidi's univers/fat2fab
hla72 er ikke logget ind   Besvar med citat