Se enkelt indlæg
Gammel 07-10-2009, 15:13   #513
Benny Gerhard
Skal snart betale husleje på K10
 
Benny Gerhards avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-09 2007
Lokation: Gladsaxe
Alder: 79
Indlæg: 839
Styrke: 18
Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10
SKAT er nu en afsluttet sag.

Min gæld til Bank har været for Fogedretten i Glostrup. Advokat og Fogedret udtalte - modsat SKAT - at der godt kan indgives tvangsauktionsbegæring i mit hus.


Søborg d. 01.10.2009
Advokatfirmaet
Rørbæk Ølholm Harms
Hovedvejen 180
2600 Glostrup


Jeg bekræfter modtagelse af brev af 25. september 2009 hvormed den aftalte afdragsordning med betaling af 1000,00 om måneden accepteres.

Jeg var ikke forberedt på spørgsmålene vedrørende min førtidspension, og blev derfor usikker på hvorvidt, som der blev sagt, kunne foretages udlæg i mit hus eller det går på tvangsauktion.

Citat:
SKAT har i samme sag udtalt, at…

Citat: Skyldner oplyste, at hans ejendom er købt for personskadeerstatning. Den er derfor beskyttet mod udlæg, og der foretoges ikke udlæg i den. Citat slut:
Jeg har vedlagt: Udlægsblad nr. xxxxx fra Fogedsag i SKAT af 2/6 2009.

Fogedretsmødet den 23. september angik kun den ene af to gældsposter. Det betyder, at der senere vil blive indkaldt til endnu et fogedretsmøde. Begge sager er vedrørende gæld på Erhvervskonti, der er opstået på grund af Gladsaxe Kommunes fratagelse af min hjælp som handicappet fra 2001 til 2005. Ingen af de 2 konti er i brug i dag.

Sag nr. xxxx xxxx/2009 Danske Bank konto nr. xxxx xxxx
Sag nr. xxxx xxxx/2009 Danske Bank konto nr. xxxx xxxx

Til kommunens aflønning af mine hjælpere er der oprettet et Enkeltmandsfirma SE xxxxxxxx.

*********

Gælden har således intet med min førtidspension som handicappet person at gøre, og hvor der tillige indgår invaliditetsydelse og plejetillæg.

Førtidspensionen skal kunne dække mine faste og andre uforudsete udgifter, leveomkostninger samt til vedligeholdelse af hus og handicapbil.

Jeg kan som sagen foreligger således ikke forpligte mig til som udtalt på mødet, at udrede afdrag på gæld på en erhvervskonto som kun Gladsaxe Kommune indbetaler til. Det er en lønkonto til handicaphjælpere.

Med venlig hilsen

Benny Gerhard
__________________


Jeg har det som BLOMMEN i et æg, kun "SKALLEN" adskiller mig fra livet. (Benny G)
Benny Gerhard er ikke logget ind   Besvar med citat