Emner: Hvad så ?
Se enkelt indlæg
Gammel 30-09-2009, 12:50   #2
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
"Det kræver et godt helbred at være syg"
den kan jeg godt skrive under på.

Hvor længe har du været på sygedagpenge?. Efter at have modtaget fuld løn fra mit tidlilgere arbejde i et halvt år. Så gik der cirka 2 måneder, så blev jeg sendt i arbejdesprøvning. Efter 8 uger og timetal som hed cirka 5 timer om ugen, har jeg kun været på kommunen en gang. Fik så ydeligere en diagonse i juni måned. Da min sygedagepenge var ved at udløb. opfordre min sagsbehandler til en §17 FP.
den venter jeg så svar på.
men jeg har været i arbejdsprøvning og alle lægerpapir siger førtidpension. Alså ingen arbejdesevne af betydning og den er i bedste fald varig og kan blive dårligere.

En arbejdsprøvning er alfa og omega i dette forløb. Så den skal du presse på at komme ud i inden sygepenge stop.
man kan jo også forlænge perioden, hvis du mener et fuldtidsarbejde er realistiske på sigt.
Men konklusion er arbejdsprøvning og lægepapir på du ikke kan klare 37 timer og det er varigt. Ellers er muligheden for et flexjob meget lille eller helt umuligt.
Lyder desværre ikke til du har sagsbehandleren på din side.
Men havde helt klart bedt om en arbejdsprøvning.
Lægerne har vel også en mening omkring din arbejdsevne.
for kommunen er rent ud sagt, ligeglad med hvad du selv mener omkring din arbejdsevne.
hårde ord, men sandt.

håber du finder en løsning.

Sidst redigeret af MTVRV1; 30-09-2009 kl. 12:54.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat