Se enkelt indlæg
Gammel 07-09-2009, 11:03   #17
Razmo
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af Kohai Se meddelelser
En hel del af de 71000 er altså også folk som har friværdi og bil, men har fravalgt a-kasse. Når de så bliver arbejdsløse finder de ud af at de ingen ting får når der har formue. Det er altså ok. Hvis man har en bil eller bolig man kan sælge, så må man gøre det først, når man ikke er forsikret. Ægtefælleforsørgelse er noget fis, men det er andet er altså fint nok.
Hvis det er ok, så er det da sjovt, at dem det går ud over synes det IKKE er ok? ... jeg er RET sikker på, at hvis du spurgte de 71.000 da de stadig havde job, og ikke vidste de ville blive fyret, at så var svaret nok det samme som dit.

Det handler altså om HVAD det er for et velfærdssystem vi ønsker... om man har ret til kontanthjælp, når man er arbejdsløs, eller om det afhænger af ens formue... som det er nu, afhænger det af ens formue, men hvor mange mon egentligt mener, at når man mister sit arbejde at så skal man gå fra hus og hjem, og gå rabundus, før man kan få hjælp? ... er det så velfærd? ... det virker på mig snarere som ren overlevelseshjælp, som kontanthjælp også efter MIN mening har været i mange år efterhånden.

Problemet er kort og godt, at når man ikke selv skal bruge den slags velfærd, så stemmer man imod det, fordi det koster for mange skattekroner mener man... og når man så uheldigvis HAR behov for den hjælp, så er det pludseligt OK at betale skattekroner til det.

Det syder af dobbeltmoral og selviskhed, og mange af de 71.000 er sådanne personer, så derfor har JEG intet tilovers for deres situation... det er kun fair at de mærker effekten af deres dårlige valg af regering og manglende a-kasse... men på den anden side er jeg FOR et system der ville have hjulpet dem, uden de skal af med hele formuen... for jeg synes IKKE det er fair, at man skal helt ned og bide i støvet før man kan få kontanthjælp... det skaber kun flere fattige mennesker, og skubber folk endnu længere ud i depressioner og anden psykiske stress relaterede sygdomme.

Sådan har det været de sidste 8-9 år takket været VKO regeringen.

Sidst redigeret af Razmo; 07-09-2009 kl. 11:06.
  Besvar med citat