Se enkelt indlæg
Gammel 04-09-2009, 12:08   #3
Hyanna
Skal snart betale husleje på K10
 
Hyannas avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-09 2008
Lokation: Odsherred
Indlæg: 885
Blog Indlæg: 2
Styrke: 17
Hyanna er ved at flytte ind på K10Hyanna er ved at flytte ind på K10
Kære Cillenolle .... Hvordan er det så med din ægtefælle ... forstår han noget om dine problemer, og bakker han dig op?

Jeg forstår godt din sorg og forvirring omkring familien, og jeg vil sige følgende til dig:

Det er simpel psykologi, for det handler om rolleforventninger! ... Og det kan være svært at hamle op med!

Du skriver at dine venner og tidligere kollegaer er mere forstående .... ja, det ses meget ofte, fordi de ikke er vokset op sammen med dig, og derfor har lettere ved at omstille deres forventniger i forhold til dig.

Nogle familier har også, ubevidste, høje krav til nogle af familiemedlemmerne, og når så forventningerne ikke indfries, så har vi konflikterne kørende

Et eksempel: I min svigerindes familie er der ikke erkendte forventninger til familiens mænd .... "De må ikke være syge".

Jeg opdagede problemets omfang, da jeg dels fik nogle beretninger om at et mandligt familemedlem, som familien ikke ville tro på havde så ondt i ryggen, som han rent faktisk har!!! ... og så da min egen bror, en aften, havde noget kød siddende fast i spiserøret.

Min svigerinde reagerede, mildest talt, på en meget underlig måde og min kæreste og jeg måtte gribe ind og køre min bror på skadestue. Min bror fortalte så at min svigerinde reagerede sådan, hver gang der var et eller andet med min broder og så gik det jo op for mig hvad det handlede om, nemlig at mændene, i den familie skulle være 'robotter, der aldrig går i stykker', og de findes jo heller ikke, så for min kæreste og jeg er den opfattelse, jo fuldstændig 'ude i hampen'; men ikke desto mindre er det familiens, ubevidste forventning !!!!

Prøv at tænk over, hvad familien forventer af dig, og så synes jeg at du skal skrive det/de brev/breve, som Ville råder dig til, og så prøve at tage en snak med dem, for det er det eneste der kan afhjælpe problemet.

Jeg ved det er hårdt for dig oven i alt det andet; men du er den eneste, der kan forsøge at ændre på det, for de skal jo bevidstgøres omkring deres forventninger til dig, og så justere på det ... Forstår du hvad jeg mener?

Ellers er du velkommen til at spørge ... Held og lykke fra Hyanna
__________________
Den der har magten og agten, får også retten på sin side. Martin Andersen Nexø

Når elefanter slås går det ud over græsset Afrikansk ordsprog.
Hyanna er ikke logget ind   Besvar med citat