Se enkelt indlæg
Gammel 28-08-2009, 12:07   #6
CHNEVIDE
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-06 2009
Indlæg: 211
Styrke: 15
CHNEVIDE er ny på vejen
Hejsa.
Ja det er meget forvirrende:-)
Jeg vil råde jer til at gå i jeres a-kasse og få dem til at slå jer op de kan sige om I er berettiget eller ikke. Som sagt så sætter uret igang når man har været sygemeldt i to år og det tikker den forkerte vej.

Jeg selv blev meget overrasket da jeg aldrig havde hørt det før og jeg fælte mig faktisk bondefanget i og med jeg ikke var gjort opmærksom på at jeg ikke længere havde ret til dagpenge hvis og i så fald jeg skulle blive rask igen.

Jeg tror vi alle føler det som en lille forsikring hvor vi tænker at når vi bliver raske igen så kan vi ihvertfald får dagpenge, men ak det kommer så an på hvor længe man er syg.
Er du syg mindre end 2 år er der ingen problemer så har du stadig din fulde dagpenge ret.
Men igen gå i jeres a-kasse og tjek det ud. Jeg ved kun hvad jeg har læst mig til og fået a vide i min a-kasse og tro mig det er ikke for at forvirre nogen:-)
Men som sagt synes jeg er der glemt oplysning på dette område og spærg man sin rådgiver ved de det heller ikke og a-kassen råder en til stadig at være medlem men det er jo også dem der får penge hver måned:-)

Da jeg fik af vide at jeg ikke længere var dagpenge berettiget havde jeg det som om at jeg fordi jeg var syg så kunne de også gøre dette ved mig oveni, det rev fuldstændig benene væk under mig. Man tror man har en forsikring man har betalt til alle årene og pludselig er den væk....uden varsel.

MVH Chnevide.

P.s Mawebbro
Jeg har det som dag....a-kassen kan vi bruge hvis vi er raske og og står uden arbejde ellers kan jeg heller ikke se hvad vi skal bruge den til:-)
Flexydelsen afhænger ikke at om man er medlem i a-kasse eller ej men spærgsmålet er vel mere om hvis man mister sit flexjob hvordan man så er dækket, ved ikke om det er der a-kassen sætter ind???
CHNEVIDE er ikke logget ind   Besvar med citat