Se enkelt indlæg
Gammel 21-04-2007, 10:31   #2
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
RE: Hvad kan jeg gøre ved langsom sagsbehandling???

Citat:
krebs25 skrev:
Hej!

Jeg har tidligere skrevet herinde, men men jeg har nu brug for gode råd igen, da det desværre ikke går så godt.
Hej igen krebs25




Du skriver
Citat:
Det skal siges, at hun tidligere har sagt, at den eneste grund til, hun ikke tænker fleksjob er min unge alder (26), men at hun er meget usikker. Nu er det bare sådan, at der ikke står noget i lovgivningen om, at man ikke må være 26 år for at få et fleksjob og at det skyldes andre ting. Jeg synes ikke, at lykken er et fleksjob, men jeg ved ikke, om der er andre muligheder, som tilgodeser mine behov. Jeg har selv svært ved at se, at jeg kan revalideres til andet. Jeg er uddannet ergoterapeut og arbejder pt. med sagsbehandling og der kan mine skånebehov stort set tilgode ses på nær timerne pga. træthed og smerter.
Din sagsbehandler har ingen grund til at IKKE tænke fleksjob fordi du er så ung, sygdom har ingen alder (jeg kender selv til 4 under 25 der er i fleksjob) og at din sagsbehandler slet ikke har udarbejdet nogen ressourceprofil endnu, gør hende kun endnu mere ukompentent til at vudere hvorvidt du skal indstilles til et fleksjob.

Så den holder ikke i længden.

Citat:
Jeg må ærlig indrømme, at jeg blev gal over den manglende tilbagemelding fra hende..Der kan gå mange uger, hvor jeg ikke hører noget og jeg har altså gået delvist sygemeldt siden september 2006 uden der er sket noget... Så jeg besluttede at sende hendes leder en mail igår med en undren over, hvorfor jeg ikke hører noget....
Det er godt at du har sendt hendes leder en mail, så må du lige give det en uges tid , og høre du stadig ikke noget, så syntes jeg at du skal sende et brev til jeres borgmester og klage over dårlig sagsbehandling, i brevet skal du forklare din situation , samt at du har klaget over sagsbehandleren til lederen.

Samtidig kunne det være en ganske god ide at få din undren med over at der slet ikke er udarbejdet en ressourceprofil, hvad der i følge loven skal lige så snart man skal igang med at udrede en sag, tillige ville jeg tilføje en stor undren over at en sagsbehandler kan udelukke fleksjob uden overhovdet at have lavet en ressourceprofil..

Dette brev (mail) ville jeg så sende til sagsbehandler , leder af afdelingen og borgmesteren og på brevet ville jeg tilføje at det var sendt til dem alle tre..

Det er bestemt ikke rimligt at du skal rende rundt i uvished, og hvad bagefter ? det ville jo være dumt hvis du endte på kontanthjælp en dag fordi kommunen ikke kan få fingeren ud...

Når du klager til borgmesteren ville det være en god ide at bede om aktindsigt og at du hvergang du har en samtale med sagsbehandler i telefonen , skriver dag ned og hvad i snakkede om, på den måde kan du dokumentere hvis der mangler notater i din sag, og sørg derefter for at få kopi af sagsakter fra gang til gang hver gang du er i kontakt med kommunen ...

Citat:
Det er så her, jeg står nu. Jeg har snakket med min fagforening og a-kasse, som desværre ikke rigtig kan hjælpe mig, fordi det drejer som en arbejdsskadesag (a-kasse) og at jeg er delvist i arbejde frem til den 23. maj, hvor mit vikariat udløber. Derefter er eg arbejdsløs og kun delvist til rådighedfor arbejdsmarkedet, hvorfor jeg heller ikke med god samvittighed over for mig selv eller en kommende arbejdsplads kan søge noget, før der er kommet klarhed over arbejdssituationen. Det er bare et problem, synes jeg.
Hvordan skal du så klare dig efter vikariatet?? vil du få sygedagpenge eller ??? kender ikke rigtig til delvis sygemeldinger :|
Citat:
Jeg vil lige sige, at jeg er henvist til 3 ugers rygskoleophold fra den 29. maj med henblik på mentalt at lære at takle min situation. De mener ikke, at de kan hjælpe mig fysisk

Jeg formoder at når det er en arbejdsskade sag så er den veldokumenteret og alle lægepapir er i orden , så på et område kan du jo ikke rigtig gøre noget, og hvis det er sådan at kommunen ikke mener at du skal have fleks så skal det jo være pga dit helbred og bestemt ikke pga din alder...

Citat:
Hvad tænker I andre om det her. Er der noget, jeg kan gøre eller skal jeg bare gå og vente på, at jeg bliver arbejdsløs og sygemeldt igen, før der sker noget??
Jeg er ikke tilhænger af bare at vente på noget så derfor ville jeg hvis det var mig selv der var i den situation , gøre alt hvad jeg kunne, og jeg har jo lært det på den hårde måde...

Jeg troede også at kommunen vidste hvad de lavede og jeg havnede med fleksvisitation men gik i 4 år inden jeg fik fleksjob og de 4 år var på kontanthjælp FORDI jeg ikke gjorde noget for at skubbe kommunen igang .. så klog af skade ville jeg sige,,, DU SKAL GØRE NOGET

MVH

Hejdien
  Besvar med citat