Emner: Jeg tabte...
Se enkelt indlæg
Gammel 18-08-2009, 16:47   #24
DaisyBoo
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 10-07 2008
Lokation: København
Alder: 42
Indlæg: 178
Styrke: 16
DaisyBoo er ny på vejen
Så er brevet kommet. Der står som følger:

Afgørelse: Du er ikke beretiget til fleksjob

Begrundelsen for afgørelsen er at det ikke er fundet godtgjort at din arbejdsevne er nedsat i et sådan omfang som forudsættes ved ansættelse i fleksjob jf. beskæftigelsesindsatsloven §69 og 70. Nævnet finder det ikke godtgjort at du ikke på normale vilkår kan opnår beskæftigelse på arbejdsmarkedet på normale vilkår med de skånehensyn du har behov for.

Det er ved afgørrelsen lagt til grund at du har en kontoruddannelse.

Nævnet har ved afgørelsen lagt vægt på det oplyste i sagen om dine helbredsmæssige forhold, herunder at du i juli 2005 er ude for en ulykke hvorved du pådrager dig en skade i venstre skulder. Du er opereret 2 gange i skulderen men har stadig forsat daglige smerter i skulder og arm.

Ud fra disse oplysninger er det nævnets vurdering at du har et skånebehov for ensformigt og skulderbelastende arbejde.

Videre har nævnter lagt vægt på at du ikke har deltaget i i en egentlig arbejdsprøvning, men at der har været foretaget en vurdering af din arbejdsevne på din nuværende arbejdsplads. Der har således ikke været foretaget en ekstern arbejdsprøvning eller en arbejdsprøvning indenfor andet erhverv

Nævnet har hevred lagt på at du indtil 1. marts 09 var ansat som receptionist i 22,5 timer (inkl frokost) og siden 1.marts. 09 som HR assistent samme sted.

Det fremgår af sagens oplysninger at du har behov for afvekslende opgaver og arbejdsstillinger samt du ikke kan abrejde på fuldtid. Du har efter det oplyste forgæves forsøgt at arbejde op til 27-30 timer om ugen.

PÅ den baggrund finder nævnet det ikke dokumenteret at du ikke, evt. ved tilbud jf. beskæftigelsesindsatsloven, ved revalideringsmæssige tiltalt eller andre foranstaltninger kan opnå beskæftigelses på normale vilkår på arbejdsmarkedet i et passende arbejde, der tilgodeser dine skånebehov, herunder arbejde på nedsat tid. Nævnet findet herefter, at din arbejdsevne på nuværende tidspunkt ikke kan anses for nedsat i ethvert erhverv der berettiger dig til fleksjob.

Nævnet er således enig i kommunens afgørelse.

Afgørelsen er truffet af et enigt nævn.


Søde, kloge, hjælpsomme mennekser - hvad er jeres kommentarer? Jeg venter selv med at skrive hvad jeg mener om det, til jeg har set hvad i mener
DaisyBoo er ikke logget ind   Besvar med citat