Emner: Advokat
Se enkelt indlæg
Gammel 05-08-2009, 08:10   #12
Blondie
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2009
Indlæg: 54
Blog Indlæg: 24
Styrke: 15
Blondie er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af zuza Se meddelelser
Hejsa Blondie...

Du kan betragte det som et afslag på pension, da sagsbehandlingstiden har været URIMELIGT lang.

Du gør følgende:

Du stiler brevet til Statsforvaltningen for København, men sender det til din kommune.

Og du skriver bare, at du gerne vil klage over afslag på førtidspension, da du aldrig bliver selvforsørgende - heller ikke i fleksjob.

Du vedlægger så de nødvendige papirer i kopi... selvfølgelig også den oprindelige ansøgning om førtidspension, så datoen fremgår.


Så har kommunen 1 måned til at "genvurdere" sagen, og så SKAL den videresendes til Statsforvaltningen.

Hej Zuza

Den model har jeg faktisk prøvet, idet jeg også ankede den manglende afgørelse sammen med lukning af kontanthjælp.
Nævnet fastslog at kommunen skal behandle ansøgningen og fremkomme med en afgørelse... Men det er 2 år siden nu, og der er faktisk ikke sket noget siden, andet end der er indhentet heldbredsattest fra en anden afd. og den ligger også og bliver støvet.

Ombudsmanden skrev at det er en skønssag hvor lang tid den salgs tager, og for hver gang jeg bliver værre venter de igen på undersøgelser osv. Det er skruen uden ende...
Blondie er ikke logget ind   Besvar med citat