Se enkelt indlæg
Gammel 25-07-2009, 11:27   #8
Viper
Afhængigheds tegn af K10
 
Vipers avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-09 2008
Lokation: Odsherred
Alder: 63
Indlæg: 319
Blog Indlæg: 5
Styrke: 16
Viper er rigtig godt på vej
Tamiflu

Hej Mella.

Ligesom de andre herinde er jeg godt nervøs for hvad influenza A kan gøre ved mine kære (Hyanna har jo både hjertet og kredsløbet at slås med), Men jeg må nok også sige at det ikke er en god ide at starte op med forebyggende behandling før han har været udsat for en smittet.

Det siger jeg fordi han så, som nævnt, kan udvikle allergi mod medicinen da han er multiallergiker. og fordi han i det lange løb også selv er med til at gøre medicinen svagere hvis han får den for længe før han bliver smittet. Det er svært og laaaaangt at forklare, men har noget at gøre med at medicinen jo i sig selv er et fremmed stof lige som det også er et giftstof i kraft af dets funktion med at dræbe bakterier. Hans krop vil derfor forsøge at udstøde stoffet.

Til sidst har alle former for antibiotika og penicilin den kedelige sideeffekt at de også er giftige for de bakterier i kroppen som vi SKAL have da disse er med til at sørge for vores næringsoptagelse og omdannelse af disse næringsstoffer, og tro det eller lad være, men mange af dem er mærkeligt nok også en del af vores immunforsvar.

Jeg håber dette her sammen med de andres indlæg kan give dig lidt ro i sjælen. Din søn er trods alt langt bedre tjent med en vaccine end med medicin, hvis han ikke bliver smittet inden.

Masser af sommer til dig og din søn. Viper

PS. Det var rart at se dig herinde igen, hihi.
__________________
Failure Is Not an Option. (Gene Krantz, Mission Control, Apollo 13)

Enhver soldat kan slå ihjel, men kun den sande kriger kæmper for at redde liv. Any Soldier Can kill, but only the true warrior fights to save lives. (russisk ordsprog)

Sidst redigeret af Viper; 25-07-2009 kl. 11:33.
Viper er ikke logget ind   Besvar med citat