Se enkelt indlæg
Gammel 22-07-2009, 21:44   #5
brøkpensionist
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 06-02 2009
Indlæg: 471
Blog Indlæg: 3
Styrke: 16
brøkpensionist er ny på vejen
Jeg er også brøkpensionist

1) Jeg er brøkpensionist siden 1.9.2008

2) Jeg modtager kun brøkpension fra Danmark, fordi Tyskland ikke vil tilkende mig førtidspension, og jeg således først vil få en tysk pension, når jeg overgår til alderspension (folkepension) i Tyskland den 28.6.2030

3) Min brøkpension fra Danmark er lavere end fuld dansk pension, fordi Herning Kommune ikke vil sidestille mine tyske forsikringstider med dansk bopælstid, så længe jeg ikke modtager nogen pension fra Tyskland, hvilket Herning Kommune ellers skal iht. art. 49 i EF-forordning 1408/71 og EU-dommen sag C-224/97.

Skulle jeg få omstødt afslaget om tysk førtidspension og min danske pension ville blive beregnet korrekt iht. § 8, stk. 1 i lov om social pension, ved jeg ikke helt præcist, om mine samlede førtidspensioner fra Danmark og Tyskland vil ligge under en fuld dansk førtidspension.

Jeg mener, jeg er berettiget til 35/40 i dansk pension, hvilket ville svare til 13.741,00 kr. pr. måned, og til ca. 2000,00 kr. om måneden i tysk førtidspension (beregnet i 2005 efter et skøn fra min tyske rentekasse), så jeg tror ikke, jeg er berettiget til et tillæg iht. art. 50 i EF-forordning 1408/71, heller ikke, når jeg bliver folkepensionist.

Jeg fører også en meget ulidelig diskussion om danskhed med Danmark, fordi jeg bliver diskrimineret, fordi jeg og mit barn som danske statsborger kommer fra det danske mindretal i Sydslesvig, og jeg har været pligtforsikret beskæftiget i offentlig dansk interesse for det danske mindretals hovedorganisation Dansk Skoleforening for Sydlesvig, som driver danske børnehaver og skoler for det danske mindretal.

Min pligtforsikrede beskæftigelse for Dansk Skoleforening for Sydslesvig vil Danmark nemlig ikke sidestille med dansk bopælstid iht. § 8, stk. 1, nr. 5 i lov om social pension, fordi jeg har været pligtforsikret i Tyskland.

Min pligtforsikrede beskæftigelse for Dansk Centralbibliotek for Sydslesvig blev derimod sidestillet med dansk bopælstid iht. samme bestemmelse i lov om social pension, så jeg kan ikke rigtig se forskel på pligtforsikret beskæftigelse for den ene eller den anden danske organisation for det danske mindretal i Sydslesvig.

Ender min retssag med, at ingen af disse beskæftigelser bliver sidestillet med dansk bopælstid, så vil mine samlede pensioner fra Danmark og Tyskland ligge under en fuld dansk pension, og jeg ville være berettiget til et tillæg op til fuld pension iht. art. 50 i EF-forordning 1408/71.

Så lige meget, hvordan man end vender og drejer EF-forordning 1408/71, så er en person, altid berettiget til fuld pension.

Men et tillæg iht. art. 50 i EF-forordning 1408/71 har en person kun krav på fra bopælslandet, hvis personen kan få samordnet pensionsrettigheder fra andre medlemsstater med bopælslandet.

4) Ja

Hilsen
brøkpensionist
brøkpensionist er ikke logget ind   Besvar med citat