Se enkelt indlæg
Gammel 25-06-2009, 18:05   #14
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Underlig drejning denne tråd har taget.

Jeg betragter min skattebetaling som en slags forsikringsordning, hvor jeg altid har tænkt, at så kunne rig som fattig være sikker på at blive behandlet på sygehus, gå i god skole og bliver fanget af et sikkerhedsnet.

Hvis dette skulle overgå til at være privat - som i USA - og foregå via egenbetaling og forsikringsordninger, så er jeg IKKE sikker på, at ALLE ville blive behandlet på sygehus, komme i god skole eller have et sikkerhedsnet.

Når jeg indleder sådan, er det, fordi min pointe er, at jeg IKKE vil have dårlig samvittighed, skyldfølelse eller andet, fordi jeg på eks. kontanthjælp gerne ville holde ferie, selvom jeg ved, at andre betaler skat.

Jeg får heller ikke dårlig samvittighed, hvis jeg gør brug af min ulykkesforsikring, hvis der sker en ulykke... eller min sygeforsikring, hvis jeg bliver syg, eller a-kasse hvis jeg bliver ledig.

Jeg kan IKKE bruge dårlig samvittighed til noget i den forbindelse.

Hvis jeg har knoklet et halvt liv og betalt min skat ("forsikring") og så får brug for den og evt. har været på konStanthjælp i 10 år UDEN ferie med mine børn, så manglede det da bare andet, end at man kunne komme hjemmefra i nogle dage og få en saltvandsindsprøjtning.

Så glem ALT om dårlig samvittighed, skyldfølelse osv. Det kan IKKE bruges til noget.

Vi taler jo ikke om Hotel Hilton i Dubai i 14 dage med trøfler, champagne og østers.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat