Se enkelt indlæg
Gammel 16-06-2009, 10:22   #12
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Citat:
Oprindeligt indsendt af V_Brask Se meddelelser
Hej

Min mand stod i 3F i hele 14 mdr, herefter fandt vi ud af at når han var færdig med sit revalideringsforløb (i alt 4 år), så kunne han alligevel ikke stemple idet, man skal ha arbejdet x antal timer indenfor det sidste år. Dermed ville han alligevel kun få debitent satsen (80% af højeste dagpengesats). skæbnen ville at efter endt revalidering, kunne han stadig ikke stå til rådighed for arbejdsmarkedet. Så han er på sygedagpenge fuld sats.
Et godt råd, såfremt du via seneste arbejdsgiver stod i en pension, så indbetal selv de 500 kr pr mdr. Der må ikke være gået 12 mdr siden sidste indbetaling. Vi fik ikke selv det råd, og min mand står meget dårligt stillet. Der kunne ha været penge at hente her, når han kommer flex eller ftp.
Bare lige for at andre kan skelne, da det er to forskellige ting, i din mands sag:

1. Medlemsskab af fagforening

2. Medlemsskab af a-kasse.

Udbetalingen af a-kasse har intet med fagforening at gøre.

Man kan være medlem af fagforeningen UDEN at indbetale til a-kasse.

Og når nogle taler om priser på medlemsskab, så er de høje priser for BÅDE fagforening OG a-kasse.

Hertil kommer, at begge dele er fradragsberettiget, så det nedsætter prisen en del.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat