Se enkelt indlæg
Gammel 22-05-2009, 01:12   #18
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Stella og Dorah.

Nu vil jeg altså lige blande mig i det her , hvor i loven ser i at flekser og kontanthjælpsmodtagere ikke må/kan flytte kommune ??

Det er rigtig nok at der er nogle kommuner der har aftaler om at man skal godkendes af kommunen inden man flytter ind i bestemte områder (det er de store kommuner ) men det er altså ikke sådan at fordi man er ledig flekser eller kontanthjælpsmodtager så er man afskåret fra at flytte kommune , så har jeg da sovet gevaldigt i timen og nu har jeg siddet og ledt og ledt i love for at finde belæg for det i skriver...

Hvis man selv kan betale sin flytning og kan finde en lejlighed selv så står det frit for en at flytte hen hvor man vil , det er rigtigt nok at nogen boligselskaber ikke tager kontanthjælpsmodtager ind (ghettoer) men det er ikke sådan at man skal bede kommunen om lov til at komme , det kan jeg ikke finde i nogen lov i hvert fald og kender da også adskillige mennesker på kontanthjælp der flytter fra kommune til kommune ..

Da jeg flyttede tilbage til sjælland fra Lolland ja der var det kommunen på Lolland der lånte mig pengene til det og de skulle snakke med min nye kommune først , men det var for at det ikke skulle stå som en social dumping (jeg var på kontanthjælp) men der var ikke noget problem i det...

Da jeg flyttede fra Sjælland til Lolland havde jeg selv fundet huset og havde selv til indskuddet og der var heller ikke nogen problemer ...

Så sent som sidste år flyttede en af mine venner til kbh i en fremlejet lejlighed og var på kontanthjælp men heller ikke her var der noget problem (fordi det var betalt af vedkommen selv og vedkommen selv havde fundet lejligheden )

Så nej jeg tror ikke at vi er så langt ude endnu at vi ikke må flytte og vil gerne se lovgivningen på det hvis det er ....

Men står man og skal flytte til en anden kommune og skal søge om boligindskudslån i den kommune ja så kan man selvfølgelig nemt få nej ...

Er det sådan at ens fraflytningskommune gerne vil betale for flytningen så skal de ganske rigtigt søge om det i tilflytter kommunen (for at det ikke skal være social dumpning )

Hvis man har familie i den kommune man gerne vil flytte til ja så kan man vælge at flytte ind til dem til en start så er der heller ikke noget problem ...

Problemet kommer først når og hvis man skal have hjælp til at finde lejlighed og have hjælp til betalingen ...

Min lejlighed på sjælland havde jeg selv fundet og der var heller ikke noget problem og da min sagsbehandler skrev til den kommune jeg er i nu at jeg ville hertil fordi hele mit netværk er på sjælland så var der heller ikke nogen der satte sig til modværge her ...
  Besvar med citat