Se enkelt indlæg
Gammel 18-05-2009, 13:50   #47
Razmo
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af Kohai Se meddelelser
1) Jeg er ikke liberal

2) Jeg påpeger bare at ulighed ikke er et problem i sig selv - men det er bundniveauet man skal kigge på. Snak om uligheden er bare misundelse, og flytter fokus væk fra det som det der betyder noget.

Lars Løkke siger og har sagt mange dumme ting - men jeg mener at han har ret når han siger at ulighed ikke er et problem.

3) Selv med VKO ved roret, er Danmark et de mest "lige" samfund i verden. Hjælper det noget som helst, når man står som syg og ikke kan få den hjælp man behøver. Nej. Det hjælper ikke en fis at vi har lige samfund.
Jeg ved godt du ikke er liberal Kohai, men jeg reagerer blot på det du skriver, og emnet er regeringen og liberalisme bla.a.

Jeg er enig i at ulighed ikke er det samme som fattigdom... problemet er ikke at JEG ikke kan tyde hvad det er der menes når man bruger ordet "ulighed"... problemet er at REGERINGEN ikke kan skelne, for hvad er det man undlader at "bekæmpe" når man siger man ikke vil bekæmpe uligheden? ... er det ikke et problem at sige sådan, når bundlinien af uligheden rager helt ned i fattigdomsrækkerne? det betyder jo netop at man ikke vil bekæmpe fattigdommen, da fattigdommen logisk nok er en del af uligheden i DK som det er i dag?

Når opositionen bruger ordet "ulighed" er det nok en fælles betegnelse for både uligheden OG fattigdommen, og derfor bliver det lidt utydeligt hvad der menes... men jeg er ikke et sekund i tvivl om, at regeringen OGSÅ har fattigdom med i tankerne lige som de andre partier, når de bruger udtrykket "ulighed", bare se på hvordan de opførte sig i salen, da der skulle debateres fattigdom... bedøvende ligeglade... her havde man øjensynligt IKKE tænkt sig at "bekæmpe" noget i hvert fald.

Derfor er det farligt, bare at tage Løkke på ordet, når han bruger ordet "ulighed", for du aner i bund og grund ikke hvad det er han mener med den udlægning.

Denne tråd handler om at Venstre har påstået at de bekæmper fattigdom... jeg har endnu ikke set dem kæmpe mod fattigdom, men måske forstår de også DEN betydning modsat? ... altså bekæmpe den ved at skide på den?... jeg tror det, for det er da sådan de opfører sig, og har gjort lige siden.

Det ville klæde Hr. Løkke, at forvisse danskerne om, at når han siger at ulighed ikke skal bekæmpes, at han så samtidigt forvisser os om, at ulighed er en størrelse der findes OVER fattigdomsgrænsen! ... en grænse som de i øvrigt STADIGVÆK ikke har villet definere af skræk for at skulle komme til at være en smule mere sociale. Endnu et tegn på "ikke at bekæmpe" fattigdom i DK.

Sidst redigeret af Razmo; 18-05-2009 kl. 13:57.
  Besvar med citat