Se enkelt indlæg
Gammel 12-05-2009, 15:27   #4
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.812
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Kære Johlu.
Hjertelig velkommen. Jeg søgte på google på "stivgørende rygoperation" og fandt denne privat-site.
http://www.lotte-m.dk/historie_lotte.php samt denne fra Montebello http://www.zip.dk/gaeste/bog.php3/19944/60/ her har du muligvis chance for at komme i kontakt med "stivgørende operationen" som her fortælle hvor godt de har fået det.
Eller her: http://www.rygforeningen.dk/ryg-deba...&thread_uid=57

Men du får lige nogle begynderråd-spørgsmål.

Har du papirer på at din arbejdsskade er anerkendt?
Bliv ved med at holde fast på din tråd her på k10! Du får brug for den.

Stivgørende rygoperation kan jeg ikke tillade mig at udtale mig om. Jeg er selv opereret 2 gange for discus-prolaps men har ødelagt mit autonome nervesystem således at min ryg blev trukket skæv. Konsekvensen af dette var, som du, ingen mulighed for selv den mindste aktivitet. Morfin og metadon samt totalt opgivet af systemet.

Har selv brugt mange penge på at finde de bedste læger. Disse læger kan du normalt ikke komme i kontakt med da de er ansat på universitet-hospitalerne som almindelige læger ikke har tilladelse til at henvise til. Det skal være speciallæger.

Jeg har brugt dårlig tid på at søge disse læger på alle Københavns privathospitaler, hvor disse universitets-læger også er ansat. Jeg fik intet ud af det. Der var lige så mange meninger, som der var læger.

Som du kan se på google er stivgørende rygoperationer en stor industri. Det du skal søger er mennesker som dig selv der har prøvet det. Det er du så i gang med her på k10. Der vil kommer mange andre svar.

Men ingen læge ville foreslå bare den mindste operation i ryggen, hvis ikke det er nødvendigt. Det er det for farligt til. Men spørg ind til hvem der evt skal operere dig.

Grunden til at jeg svarer dig er at jeg har erfaring gennem 30 med smerter. Ligget i en seng i 2 år, kørestol i 4 år med sygepljerskebesøg 3 gange i døgnet for at smertedække mig. Opgivet skriftligt af systemet. Slut prut finale. Pension og ti stille.

Mit råd til dig NU er: oparbejd tillid til dine læger der foreslår din operation. Hvis ikke du har den tillid skal du søge den andre steder. Men du får aldrig læger til at give garanti på en rygoperation. Aldrig. Den sidste afgørelse skal du tage.

Hvorfor skriver jeg til dig? Fordi jeg ved præcis hvordan du har det pt. Håbløst.

Men du skal i kontakt med en smerteklinik omgående. Og så håbe at du finder en professionel smertelæge der kan mildne dine smerter.

Efterfølgende skal du finde en genoptræningsmetode som giver dig nogle resultater og den finder du muligvis ikke i fysioterapien. Men de helt store smerter skal du ikke finde dig i. Her findes der løsninger som du ikke har fundet endnu.

Jeg fandt den først efter besøg hos Teddy Øfeldt www.ofeldt.dk som har bevirket at jeg i dag lever næsten normalt, cykler og kan gå kortere afstande igen. Jeg har fået livet tilbage. Udelukkende at jeg ikke accepterede systemets afgørelse.
I dag har jeg stor glæde af morfinplster Matrifen som findes i forskellige styrker. Uden bivirkninger og tilladelse til at beholde mit kørekort. Men søg på forsiden "Teddy Øfeldt"

Har du nogle spørgsmål er du velkommen på alle tider. Men husk at ethvert mørkt rør har en lys udgang. Held og lykke. Hilsen Peter livsglad

Sidst redigeret af phhmw; 12-05-2009 kl. 15:56. Årsag: tilføjelser
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat