Se enkelt indlæg
Gammel 05-01-2006, 03:38   #1
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Fleksere skal da ikke matches??

Hej Pia...

Jeg er blevet gjort opmærksom på at fleksere ikke skal matches, og det er hvad enten de er på kontanthjælp eller ledighedsydelse.

Jeg syntes det lyder ganske fornuftigt det der står skrevet her, men måske du lige gider at kigge det igennem og se hvordan det ser ud.



Som jeg læser loven her så skal fleksere ikke medtages i de matchkategorier der i øjeblikket er ved at blive lavet…

Heller IKKE selv om de modtager kontanthjælp.

I denne Bekendtgørelse om visitation og det individuelle kontaktforløb står der http://www.retsinfo.dk/_GETDOCM_/ACCN/B20040110105-REGL


Under . Anvendelsesområde
§ 2. Reglerne i denne bekendtgørelse skal anvendes af kommuner og Arbejdsformidlingen ved den første samtale i det individuelle kontaktforløb og i det efterfølgende kontaktforløb for følgende målgrupper, jf. § 2, nr. 1-3, i lov om en aktiv beskæftigelsesindsats:
1) ledige, der modtager dagpenge eller ydelser efter § 55 i lov om arbejdsløshedsforsikring m.v.,
2) personer, der modtager kontanthjælp eller starthjælp efter lov om aktiv socialpolitik alene på grund af ledighed, og
3) personer, der modtager kontanthjælp eller starthjælp efter lov om aktiv socialpolitik ikke alene på grund af ledighed.
Stk. 2. Bekendtgørelsen finder ligeledes anvendelse, når en anden aktør på vegne af kommuner eller Arbejdsformidlingen udfører opgaver, jf. stk. 1, jf. § 3 i lov om ansvaret for og styringen af den aktive beskæftigelsesindsats.


Denne bekendtgørelse siger at det kun gælder for mennesker der er omfattede af § 2, nr. 1-3, i lov om en aktiv beskæftigelsesindsats

I lov om aktiv beskæftigelsesindsats. http://www.retsinfo.dk/_GETDOCM_/ACCN/A20030041930-REGL

Der står
Målgrupper, ansvar m.v.

§ 2. Målgrupper efter afsnit III-VII i denne lov er:
1) Ledige, der modtager dagpenge eller ydelser efter § 55 i lov om arbejdsløshedsforsikring m.v.,
2) personer, der modtager kontanthjælp eller starthjælp efter lov om aktiv socialpolitik alene på grund af ledighed,
3) personer, der modtager kontanthjælp eller starthjælp efter lov om aktiv socialpolitik ikke alene på grund af ledighed,
4) personer med begrænsninger i arbejdsevnen, som er omfattet af kapitel 6 i lov om aktiv socialpolitik, bortset fra personer, der er omfattet af nr. 5,
5) personer, der modtager dagpenge under sygdom efter lov om dagpenge ved sygdom eller fødsel, og som, jf. kapitel 6 i lov om aktiv socialpolitik, skal have et tilbud som led i afklaring af den enkeltes arbejdsevne,
6) personer under 65 år – personer født den 1. juli 1939 eller tidligere dog 67 år – med varige begrænsninger i arbejdsevnen, der modtager førtidspension efter lov om social pension, og som ikke er i stand til at fastholde eller opnå beskæftigelse på nedsat tid på normale vilkår på arbejdsmarkedet,
7) personer med varige begrænsninger i arbejdsevnen, der ikke modtager førtidspension efter lov om social pension, og som ikke er i stand til at fastholde eller opnå beskæftigelse på normale vilkår på arbejdsmarkedet
8) personer med handicap, jf. lov om kompensation til handicappede i erhverv m.v., der har gennemført en uddannelse af mindst 18 måneders varighed, som kan berettige til optagelse i en arbejdsløshedskasse, og som ikke har opnået ansættelse efter op til 2 år efter uddannelsens afslutning, og som mangler erhvervserfaring inden for det arbejdsområde, som uddannelsen kvalificerer til.

Efter min bedste overbevisning er fleksere ikke omfattede af af § 2, nr. 1-3, i lov om en aktiv beskæftigelsesindsats

Vi går derimod ind under
§ 2 stk 7 som siger personer med varige begrænsninger i arbejdsevnen, der ikke modtager førtidspension efter lov om social pension, og som ikke er i stand til at fastholde eller opnå beskæftigelse på normale vilkår på arbejdsmarkedet


Ud fra dette kan jeg ikke se at vi skal gå med i gruppen af mennesker der skal i match kategorier
  Besvar med citat