Se enkelt indlæg
Gammel 26-03-2009, 16:41   #13
Razmo
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af Peacock Se meddelelser
det er ikke byrådsmedlemmer der sidder i pensionteamet, det er sagsbehandlere
og nogen andre ,

Razmo- nå okay din sag ligger så ved din jobkonculent og det skal så vudre om der er mere der skal belyses.

og er den klar ja så sender de ( jobkunculenten) sagen vidre til pensionskontoret og der vil en sagsbehandler se sagen igemmen og vudere om han/hun mener at sagen kan overgå til reglerne om ftp- § 18 skt 20 og 16

og der vil man få brev om at de har modtaget og om sagen går vidrer

går sagen vidre, ja så må man bare vente og se hvad der sker, man vil få brev om partshøring om man vil til dette, hvis man har noget at tilføje til sagen.
men hvis alt er godt beskrevet i resusefrofilen er det ikke nødvendigt at møde til dette, da den er meget vigtigt.. det er den pensionteamet ser i
Nej min sag (underskrevet resourceprofil) ligger nu hos min sagsbehandler... hun har lige skrevet til mig, at den vil blive afleveret i visitationsteamet.

Min sag er efter både sagsbehandler og lægekonsulent nu oplyst godt nok, og de finder ikke arb. prøvning hverken helbredsmæssigt forsvarligt, eller nyttigt mere.

I bund og grund vil det sige, at både konsulent og sagsbehandler mener jeg bør have FP, og pga. dette skrev jeg under på resourceprofilen.

Derfor skal den så nu vurderes af visitationsteamet... jeg var bare nysgerrig på, hvad der sker, hvis visitationsteamet vælger et afslag.

Og hvis visitationsteamet siger OK for sagen, hvor sagen SÅ ryger hen... og her har jeg fået forståelsen af, at det er en socialforvaltning der så får sagen og også skal vurdere... denne gang om sagen kan tages op.

Jeg må forstå det sådan at sagsbehandler/konsulent, visitationsteam og socialforvaltning vurderer om sagen indeholder da data der skal til, for at KOMMUNEN kan indstille til FP via §18... at der skal så mange ind over synes jeg måske virker lige en kende overdrevent, men som det altid er med kommunalt gøjemøg, så har een enkelt afdeling åbenbart aldrig 100% forstand på emnet, så det skal blåstemples af 117 forskellige afdelinger.

Hvis man SELV vurderer, at sagen er godt nok belyst osv. kan man så altid vælge at bede FP nævnet vurdere udenom kommunens vurdering... altså via §17 og på det foreliggende grundlag.

Noget siger mig altså så, at de i kommunerne må være møg hemrende usikre på i hver enkelt afdeling, om sagen er ordentligt belyst, når man skal have hele tre afdelinger til at blåstemple sagen, før kommunen som helhed vil indstille til FP. På sin vis en ok retsikkerhed for borgeren, hvis altså bare man ikke kassetænkede så fandens meget!
  Besvar med citat