Se enkelt indlæg
Gammel 21-03-2009, 20:58   #10
Morgause
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 22-01 2009
Indlæg: 475
Styrke: 16
Morgause er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Razmo Se meddelelser
Hehe!... nej det er bare svært at huske at bruge de rette betegnelser... selv for mig

Hvad jeg mener er, at de psyksike sygdomme/lidelser kommer i kølvandet på dysfunktionerne meget tit... syndromer er IKKE sygdomme... sygdomme er noget man tilrager sig, og i nogle tilfælde kommer af med igen... og lidelser er vel dem man dissideret LIDER af... har det skidt af osv...

At have et syndrom i sig selv lider man ikke af... men reaktionen fra omverdenen kan skabe psykiske lidelser og sygdomme som angst, stress, depression osv... som så gør at syndromerne kan VIRKE som en lidelse...

men i bund og grund er syndromer bare at være anderledes and dem man kalder "neurotyppiske"... eller "raske" om man vil... "normale" om man vil...

Syndrom bliver også brugt, når en række genkendelige symptomer optræder sammen, og som har et fælles grundlag - f.eks. ofte i auto-immune sygdomme. Selv lider jeg bla. af Sjögrens Syndrom, hvor kroppens immunforsvar angriber / ødelægger kroppens kirtler, kan angribe nyrene, og giver kronisk træthed mm.
Morgause er ikke logget ind   Besvar med citat