Se enkelt indlæg
Gammel 13-03-2009, 20:20   #9
Hobbitten
Hvor skulle jeg ellers være
 
Hobbittens avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2007
Lokation: København
Indlæg: 111
Styrke: 18
Hobbitten er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af pruttenQ34 Se meddelelser
hobbitten....jeg skrev også bare jeg ville komme med MIN mening...og ja hvis din psykiater er så god som du beskriver behøves der jo ikke findes psykologer for dig...:-)

og ja jeg bor i en lille by(så alle lægerne er kendt),og min psykiater tog sig kun tid til mig i 20 min hver gang vi sås? så ikke meget komminikation der....jeg blev diogniseret med dystimy og nej min sagsbehandler sendte ikke bud efter en erklæring hun sendte mig videre til en bedre en og har fået en fed erklæring der til min sag...hun gjorde det for min skyld..hun har nok haft andre klienter der ikke var tilfredse med den psykiater..jeg følte han bare proppede mig med piller og ikke hørte efter hvad jeg sagde...
og ja psykiater er forskellige som alm mennesker men nogen er alt for villige til give medicin hvor andre holder meget igen...
min sagsbehandler vurderede nok han ikke var god nok da jeg selv var utilfreds..men diagnosen kunne jeg på det tidspunkt godt have brugt...:-)jeg ved godt nogen mennesker virkelig har et behov for lykkepiller osv ...men bare synd der ik er andre udveje kender en der har fået dem i over 10år og hendes liv er aligevel ødelagt,nu bare af være afhængig af de piller der.....hun er begyndt drikke mere og være mere ligeglad med hendes børn...og hun er desværre ikke den eneste af dem jeg ved om....men jeg skal sgu heller ikke sidde her spille klog på noget jeg ikke aner mere om....jeg ved bare jeg ikke ville tage dem og stoppede igen..:-)
pruttenQ34
Jeg ved godt at du bare kom med din mening.
Ja, det er ikke alle psykiatere der er lige gode til deres job. Og jeg har også gået til psykolog (både psykiater og psykolog i forbindelse med min indlæggelse for 12 år siden) og kunne bestemt godt bruge hende til meget! De første 4-5 gange var det ene-samtaler med hende og derefter var det gruppe-terapi i 6-8 mdr. (kan ikke huske det præcise antal mdr.) og ville ikke have været det foruden, men det var bare ikke nok til mig, desværre.
Hende du har kender, der har fået piller i over 10 år: ved du, om hun er blevet undersøgt for andre ting end depression? Mange af dem som får antidepressiva og hvor det ikke hjælper på deres sygdom, de har tit en anden lidelse, som ikke bliver opdaget og behandlet fordi den bliver maskeret af depression og angst. F.eks. er der mange voksne kvinder med depressioner og angst, som er svære at behandle fordi de i virkeligheden har ADHD (overvejende opmærksomhedsforstyrrelse - altså uden hyperaktiviteten). Bare en tanke.....
Hobbitten er ikke logget ind   Besvar med citat