Se enkelt indlæg
Gammel 12-03-2009, 18:01   #22
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af J.B. Se meddelelser
De er ikke tilkendt førtidspension for så er det ulovligt iht. til forudsætningerne for tilkendelse.

Hvilken hjemmel bruges der for tilkendelse af midlertidig pension eller pension med revurdering, der skal være en klar henvisning til hvilken lov og hvilke paragraffer, som giver kommunen ret til dette?

Kommunerne må ikke bare opfinde deres regler. De skal følge de regler folketingets lovgivende forsamling har vedtaget.
J.B. det står flere steder i denne tråd altså hvordan det er de laver den med revudering der står .....

§ 20 stk.1 hvor der står at kommunalbestyrelsen kan samtidig beslutte, at en sag skal genoptages til vurdering på et senere fastsat tidspunkt.


du kan læse det i denne lov ... https://www.retsinformation.dk/Forms...px?id=20625#K3

J.B. i din logik er en pension med revurdering en midlertidig pension , det er det i min logik men ikke i regerings logik ....

Når man tilkendes en pension med revurdering SKAL man opfylde alle krav til varig pension , det der gør forskellen er at man kan have en uforudsigelig sygdom som kan gøre at man kan have det bedre efter 5 år ....

mange kommuner misbruger så revurdering ved at give det til forudsigelig sygdomme , men der bør folk klage når de ved at de har fået en pension med revurdering på forudsigelig sygdom .. vi har en her på siden der har anket sin pension hvor der var revurdering og hun fik medhold og fik den lavet om til en blivende pension ...


Citat:
Oprindeligt indsendt af lunamaria Se meddelelser
Er det ikke noget med at der under alle omstændigheder SKAL stå en dato . Det kan da ikke være meningen at borgeren skal rode rundt i alle § for at forstå hvad der står..Jeg mener om ikk enadet skulle der stå en dato eller at den genoptages igen..Er jeg forkert på den?
lunamaria nej der skal ikke stå en dato der skal stå hvor mange år man har fået pension for , det vil sige hvis du har fem år så er det fem år fra den dato du har fået din pension ....

men det kan være både to måneder før eller to måneder efter feks jeg tror ikke kommunerne tager det så alvorligt , det er mere år en måneder det drejer sig om ...
  Besvar med citat