Se enkelt indlæg
Gammel 10-03-2009, 16:52   #423
Benny Gerhard
Skal snart betale husleje på K10
 
Benny Gerhards avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-09 2007
Lokation: Gladsaxe
Alder: 79
Indlæg: 839
Styrke: 18
Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10
Klage over DATATILSYNET
Citat:
Folketingets Retsudvalg Søborg d. 05.03.2009
Christiansborg
1240 København K.


Er et rimeligt, eller det bare helt umuligt i et retssamfund, at få fjernet ukorrekte brugte personoplysninger fra Gladsaxe Kommunes journaler.

Oplysningerne er uretmæssigt blevet anvendt af kommunens lægekonsulent til ”ADMINISTRATIVT”, at fjerne mit handicap. Jeg er 100% invalid.

Venlig hilsen

Benny Gerhard www.Benny-G.dk
Klage over DATATILSYNET

Citat:
Folketingets Ombudsmand Søborg d. 04.03.2009
Gammeltorv 22
1457 København K.


Kære Ombudsmand

Det har ikke været muligt for mig, at få DATATILSYNET til at få blokeret de af Gladsaxe Kommune benyttede usandfærdige og diskriminerende personoplysninger, der er videregivet og benyttet af kommunens lægekonsulent. Der skal ligeledes foreligge en berigtigelse fra kommunen.

§ 37. Den dataansvarlige skal berigtige, slette eller blokere oplysninger, der viser sig urigtige eller vildledende eller på lignende måde er behandlet i strid med lov eller bestemmelser udstedt i medfør af lov, hvis en registreret person fremsætter anmodning herom.

Stk. 2. Den dataansvarlige skal underrette den tredjemand, hvortil oplysningerne er videregivet, om, at de videregivne oplysninger er berigtiget, slettet eller blokeret i henhold til stk. 1, hvis en registreret person fremsætter anmodning herom. Dette gælder dog ikke, hvis underretningen viser sig umulig eller er uforholdsmæssigt vanskelig.

Der foreligger ikke en berigtigelse fra kommunen side før der er sendt en rettelse til lægekonsulenten om, at de oplysninger han har modtaget fra kommunens sagsbehandler, og som han har brugt til at vurdere og udtale, at jeg ikke er berettiget til hjælp – er forkerte, og i modsætning til min egen læges faktuelle journaloplysninger.

Lægekonsulent Claus Bjerregaard fulgte uforbeholdent sin arbejdsgivers oplysninger som FIRMAETS MAND, og ikke de tilgængelige lægeoplysninger der var indhentede til sagen.

Erstatnings- og strafansvar

§ 69. Den dataansvarlige skal erstatte skade, der er forvoldt ved behandling i strid med bestemmelserne i denne lov, medmindre det godtgøres, at skaden ikke kunne have været afværget ved den agtpågivenhed og omhu, der må kræves i forbindelse med behandling af oplysninger.

Vedlagt kopi af: Brev af 03.03.2009 til Velfærdsminister Karen Jespersen.
” ” Brev af 13. februar 2009 til DATATILSYNET.
” ” Brev af 4. november 2008 fra DATATILSYNET.
” ” Brev af 2. marts 2009 fra DATATILSYNET.
” ” Brev af 20.02.2009 fra RKI Kredit Information.
” ” Folketingets Lovsekretariat 19. oktober 2007 S 151 – Offentligt.
” ” Brev af 01.03.09 fra Jytte Hestbech Læge.
” ” Lægekonsulent Claus Bjerregaards afgørelse af 11.05.2000 til Gladsaxe Kommune.

Venlig hilsen


Benny Gerhard www.Benny-G.dk
__________________


Jeg har det som BLOMMEN i et æg, kun "SKALLEN" adskiller mig fra livet. (Benny G)
Benny Gerhard er ikke logget ind   Besvar med citat