Se enkelt indlæg
Gammel 31-01-2007, 01:28   #6
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
RE: Ingen overskrift

Hej annemette

Prøv at læse her jeg har kopieret det over fra SR-Bistand..

jeg ved at det er lidt forenklet, men det kan give et billede i en snæver vending

Fleksjob - hvem bestemmer hvilket?

Spørgsmål:
Jeg er godkendt til fleksjob på 15 timer. Er pt. på venteydelse (ledighedsydelse) på 5. mdr. Men trives ikke særlig godt der. Nu vil jeg altså gerne videre i mit liv og have ro i et fleksjob. Men her spændes der ben for mig. Kommunen er ikke særlig aktive i at finde et job til mig. Og jeg vil gerne selv finde fleksjobbet. Når jeg nu har jobbet hvordan får jeg så kommunen i sving i en fart, altså ikke noget med 3 mdr. senere og så måske og den slags undskyldninger.

Svar:
Du må gerne selv være opsøgende i forhold tildet at finde dig et fleksjob. Hvis du har et job på hånden, vil de fleste kommuner være meget behjælpelige med at få atalen på plads hurtigst muligt. Du kan eventuelt også kontakte din fagforening, når du har fundet et job og få den til at hjælpe dig med kontakten til kommunen, hvis kommunen er for langsom i optrækket
. Man er opmærksom på, at det ikke altid er lige let at finde fleksjob, og der arbejdes i øjeblikket på at indføre et "fleksjobsbevis" som bl. a. skal indeholde alle relevante oplysninger om hvilke former for jobs, man kan påtage sig, og hvilke skånebehov man har, men dette bevis er endnu ikke indført andet end på forsøgsbasis enkelte steder.

Jeg har noget mere om det, men skal lige finde det frem (husker jeg ikke helt forkert så har jeg vist også en mail fra Claus Hjort hvor han opfodre mig til at fise ud og finde et arbejde selv ( he he nok ikke lige sådan har har formidlet det)

Hvis du virkelig får den besked fra kommunen af, så syntes jeg da bestemt at du skal skrive det ned til din borgmester og jeres lokal blade, det er da noget af det mest åndsvage jeg til dato har hørt ..

Er du medlem af en fagforening ?
  Besvar med citat