Se enkelt indlæg
Gammel 22-12-2005, 23:02   #3
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
RE: Jo kommuner skal overholde loven

Hej Susanne...

Jamen dog, man skulle tro at vi to havde den samme jobkonsulent

Jeg kæmper selv en kamp med min jobkonsulent, utallige er de gange jeg har diskuteret ressourceprofil med ham, han prøver konsekvent at proppe flere timer på mig, selv om jeg har en ganske god og veloplyst ressourceprofil...

Da jeg fik aktindsigt i min sag, fandt jeg ud af at han flere gange lyver i min rapport, jeg er så heldig at jeg kan dokumentere det modsatte af hvad han påstår, altså jeg kan tage ham i hans historier...

Jeg kunne også som du godt tænke mig at vide hvad man kan stille op med de jobkonsulenter der er som dem vi har været udsat for, det sidste jeg har prøvet med min jobkonsulent er at blive sendt i "arbejde" i en Aldi...

Da jeg spurgte ham om formålet med det, var hans svar at det var sådan han fik folk i job, det var den eneste måde der virkede, altså send dem ud på virksomheder, og få dem til at arbejde "R****" ud af bukserne, og gerne flere timer end du kan, lad være med at fortælle dem på jobbet hvad dine barriere er for så er det nemmer at komme ind på jobbet....

Jeg spurgte efter papir på det job, men fik at vide at det kunne jeg ikke få, jeg bad om oplysninger om hvad det var, og fik at vide at det var bare sådan at jeg en dag kunne huskes hvis de skulle ansætte nogen...

Nu er det sådan at jeg er smadder glad for at være hvor jeg er, men så sent som i går ringede chefen fra hovdeafdelingen for at spørge mig om hvorvidt jeg havde en ide om hvor længe jeg skulle være der, for han ville lige vide om det kunne betale sig at lave et navn skilt til mig....

Ja de det motivere til at arbejde....

Nå men her er hvad jeg har gjort....

Hver gang jeg er hos min jobkonsulent læser jeg godt på love og lovgivning om div ting, dem remser jeg så op hurtigere end han kan følge med, det har været med det resoultat at HAN nu har forlangt at få en bisidder med he he..

jeg har skrevet til min sagsbehandler at min forvirring er total, og hvad i alverden jeg er i nu.. er det arbejdsprøvning for at klarlægge min ressourcer eller er det erhvervspraktik (i så fald skal jeg have det på skrift) eller er det for at opkvalificere mig, i så fald er det en plat beslutning da jeg har mange års erfaring inden for faget og ved hvad jeg kan ....

Hvorvidt min sagsbehandler overhovdet ved om jeg er der, er faktisk et spørgsmål...

Jeg skal til min sagsbehandler den 9 januar og her vil jeg Forlange og jeg mener FORLANGE at få en anden jobkonsulent.. jeg skriver selv et brev hvor jeg kan tilbagevise og dokumentere at han lyver og den forlanger jeg lagt i min sag på kommunen,,,, det hjælper nok ikke meget, og som en anden fleksere sagde til mig...

Man skal som flekser eller sygemeldt lære at være ligeglad med hvad andre skriver eller mener om en.... men det kan jeg bare IKKE ....

Så Susanne jeg forstår dig så godt .. .og har tænkt på .. mon ikke man skal som borger hos div jobkonsulenter have lov til at skifte hvis ikke kemien passer.. det er trods alt et menneske der har rigtig stor magt over din videre fremtid på arbejdsmarkede...

desværre har jeg flere gange diskutteret med min kommune om det, og de ynder at sige ... ja ja ... vi kan se det fra din side .. det er frustrende. men lad os slå en streg i sandet og starte forfra.....

Men men ... det er slut nu... næste møde med min jobkonsulent har JEG en bisidder med og håber at han har husket sin.. for jeg vil meget gerne have at en af hans kollegaer høre ham sige .. at han ved hvad der står i loven, men at det kan han ikke bruge til noget for han arbejder på sin egen måde!!!

Susanne .. jeg tror bestemt ikke at vi er de eneste der har de oplevelser med jobkonsulenter og tror at det er endnu en af tingene vi skal til at råbe op om..

Så tak for at du bragte emnet på banen, jeg har selv tænkt på det tit de sidste par uger (efter mødet med min jobkonsulent) men utroligt at sådan en lille løjerlig mand hvor dum han end er kan dræne mig fuldstændigt for kampmod og energi i uger...

Men nu ved jeg at jeg ikke er alene om det og at det ikke kun er mig, så nu starter jeg altså igen :@:@:@

Og god jul til dig



Susanne hvis du vil have et direkte svar på et direkte spørgsmål, så kan et godt sted være her

http://www.cabiweb.dk/sw901.asp

Og så spørg juristen

John Klausen

Juridisk konsulent
Cand. jur. ph.d.
Tlf. 86 75 65 81
[mail][email protected][/mail]

Jeg har brugt ham et par gange og jeg må til deres ros sige at spørgsmålet som reglen bliver besvaret efter et par dage (går nok lidt længere her i julen)

Desuden vil jeg kraftigt opfodre dig til at melde dig ind i LAFS hvis du ikke allerede er det, nu hvor du er blevet bevilliget fleks job, jo flere vi er i LAFS jo stærkere vil vi stå....
  Besvar med citat