Se enkelt indlæg
Gammel 12-02-2009, 10:59   #24
annasen
Afhængigheds tegn af K10
 
annasens avatar
 
Tilmeldingsdato: 02-10 2008
Lokation: Esbjerg
Indlæg: 340
Blog Indlæg: 13
Styrke: 16
annasen er ny på vejen
Sendt til Claus.

Kære Claus.


Det kan dreje sig om borgere, der ikke mere kan holde ud at være på arbejdspladsen så længe ad gangen. Men svaret fra socialformidleren var, at arbejdsprøvningsstedet skal stille senge og rum til rådighed, så borgeren kan hvile sig indimellem arbejdet. I nogle tilfælde kunne kommunen stille en personlig hjælper til rådighed for at gøre de ting, borgeren i arbejdsprøvning ikke kunne.
Det vil sige, at arbejdsgiveren skal stille ekstra rum til rådighed med seng og så have plads til en personlig hjælper oveni!


Jobcentrene sætter ind med straks-aktivering af syge - døende er dog undtaget.
Øget kamp mod de svage/syge, der iflg. KL betyder 290 ekstra fuldtidsstillinger og vil koste 115 millioner kr

Hvis du læser denne mail, så må du gi´mig ret i, at det virker lidt underligt.
Det ser ud som om at alt hvad der kan krybe og gå skal i arbejde. Jeg kan ikke appelere til din forståelse men måske til dit hjerte.

Har du lavet en undesøgelse af, hvor mange der må gå fra hus og hjem.
Har du lavet en undersøgelse af hvor mange der opgiver livet, fordi det hele bliver uoverskueligt.
Har du lavet en undersøgelse af, hvor mange der skubbes længere og længere ud over kanten pga. kompliserede regler og paragraffer.

Kære Claus:
Kan du svare mig på, hvornår man er døende?

Er det når man sidder med et pilleglas foran sig, og ikke orker mere.?
Er det når man står på Lillebæltsbroen og tænker - uden mig ville verden være bedre.?
Er det når man slukker for respratoren ?
Er det når kræftsygdom er opgivet af de danske læger?

Hvordan definerer du DØENDE?

En ting er sikker. Det stempel der står i nakken den dag du bliver født er, at en dag er du døende. Ingen har endnu kunnet forhindre det.
For nogen sker det af naturlig vej. For andre er det et spørgsmål om at sikre sig lidt flere år sammen med sin familie. Den tid man har til rådighed, vil du så til at bestemme over.
Er det rimeligt synes du, eller forstår jeg dig forkert?

Har du mod på det, kan du jo svare mig på hvad disse love skal gøre for det enkelte menneske, der klynger sig til et halmstrå og håber på en forlængelse af livet.
Jeg kan ikke påstå at jeg i mit møde med landets love på sygdagpengeområdet har opfattet dig som Vor Herres dicipel.
Jeg tror både du og jeg skal lade Vor Herre råde over hvem der er døende.
Det kan hverken en lægekonsulent, en sagsbehandler, jobcenter eller andre vide.

Jeg håber du indser, at det her ikke kan styres. Det VIL ende i kaos.

Mange venlige hilsner
Anna Pedersen.
annasen er ikke logget ind   Besvar med citat