Se enkelt indlæg
Gammel 25-01-2007, 02:51   #9
losuma - Slettet Medlem
Banned
 
Tilmeldingsdato: 05-11 2006
Indlæg: 52
Styrke: 0
losuma - Slettet Medlem er ny på vejen
RE: Rygere ringere end dyr ?

Den med sygehusene.

Sidste år var min søn indlagt med en brækket lårbensknogle, hvilket betød at mor her måtte ud at ryge i frostvjer. Men så fint nok med det, det tager jag altså ikke skade af.

Men jeg kunne naturligvis ikke undgå at tænke på de rygende patienter som virkelig var syge.

Kan i ikke se det ironiske i at el ældre patient med lungebetændelse (som vel at bemærke stadig den dag i dag er en dødlig sygdom, spicelt hos ældre) skal stå uden for i sygehusets ekstrem tynde slåbrok og et par ikke videre bevendte strømber, for at ryge?... Det eneste den parient ikke kommer til at fejle er blærebetændelse, patienten kommer til at være indlagt i dobbelt s lang tid som nødvendigt, his patienten da ikke dør af det (var det min slægtning ville jeg søge erstatning for indirekte aktiv dødshjælp)

Jeg kan sagtens se fornuften i at sende ellers raske mennesker uden for at ryge, det er ganske fint med mig, en med et brækket men tagerikke skade af at skel uden for, en sådan patient fejler jo ikke noget som sådan.
Men jeg fatter så heller ikke at det skal være umuligt at tage et kælderrum (eller 2) i sætte en ordentlig udsugning, og så lade de patienter der ikke bør komme uden for, komme der ned for at ryge, portørene behøver for pokker da ikke stå der inde i osen og vente på at rygeren er færdig, og en rygende rengøringsdane er ved da ikke umulig at finde, så der kan blive gjort rent bare hver 2. dag. Fine borde tv osv har en ryger ikke behov for, vi har behov for at få vores smøg.
Er det kørselspersonale der mangler, er der massere af potientale i kont.hjælps modtagerene (frivilligt) var jeg en sådan ville jeg elske at få lov til at give andre mennesker den glæde, det for dem vil være at de kan komme til at ryge, dagen lang stort set kun med glade og taknemmelige mennesker, DET! vil jeg kalde et meningsfyldt arbejde (men ok jeg er også ryger )

Hejdien Nej de kommer ikke og stikker dig tyggegummig eller plaster eller inhilator for den sags skyld, men de giver dig tilbudet, eller rettere sagt nogle stedet har de i hvrtfald gjort, den afdeling min mor er på gjorde en overgang, men gør ikke mere, nu er det folks eget problem... Potørerne (eller andet personale) kører ikke rygere til rygning der (det har de aldrig gjort) og det er kun fåtallet af patienterne der er i stand til selv at bevæge sig unden for at ryge, så der er det altså fiolks eget problem. Sjovt nok kan mor mælde om en drastisk ændring i hendes arbejdsmilijø, til trods for at hun kun arbejder om natten, flere patienter er vågne om natten, flere sover mere uroligt, og langt flere er tvære og en stigning i disideret ubehagelige patinter er der skam også kommet.
Det mest åndsvage ved det sted er at på barselshvilegangen, er der et lille blomsterrum, hvor ellers sunde og raske mødre må gå ind og ryge, mens personalet og alle andre bliver sendt uden for... og lige på den gang, er der lige lagt til en udendørs altan (med massere af læ) som der er til blomsterrummet. Det er simbelthen dybt tosset.
Min mor truede med at lade sig pensionere da de indførte rygeforbud, med det resultat at hun fik frit lejde til at gå på oversygeplejeskens kontor for at ryge, det syntes jeg er lidt morsomt.

Forleden så jeg en overskrift der bebuede at droningen ikke må ryge inden dørs længere, hvilket jeg ikke kan få til at hænge sammen, hun er s q da i besidelse af et kontor, og helt sikkert flere af slagsen, ellers kan hun da hurtigt få sig et ekstra, eller 3 hvis hun føler for det.

Desværre kan jeg godt se hvorfor der bliver trugget rygerlove ned over hovedet på os, for ligegyldigt om vi kan lide det eller ej, er vi edder hakme klamme. Vi smider vores skodder hvor vi står og går. Stort set alle skovbrande i DK er opstået pga en ubetænksom ryger. Kun meget meget få rygere kan finde ud af at spørge HELE! bordet (til et selgskab) om det er om de ryger (sådan en har jeg aldrig selv mødt og jeg er vokset op i en ryger famillie) De fleste spørger kun lige sidemanden, og højest den der sider over for, om det er ok. De fleste rygere tænker ikke over at nogle mennesker er overfølsomme over for røjen, og nægter at tage hensyn i eget hjem selv til den slags mennesker. De fleste rygere har før eller siden brudt en rygerregl der var til fordel for ikke rygere. De færeste rygere er klar over at selv om at de går uden for at ryge i eget hjem, kan der måles nikotin i deres børns blod, selv om at der er tale om helt små børn (partiklerne sætter sig i tøjet)
Men til gengæld er de færeste ikke rygere klar over at det er farligere at bo i KBH et helt liv, end det er at ryge 30 stks om dagen et helt liv, i horhold til risikoen for at få kræft og/eller andre luftvejsproblemer. De færeste ikke rygere er klar over at rygning bevisligt nedsætter stress, og at stress er blandt de 5 største livstils sygdomme her hjemme, at stress koster sundhedsvæsnet mere end rygning gør, de færeste ikke rygere er klar over at ved at spise en hamberryg fra et traditionelt svinelandbrug, lavet efter alle industriens kunster, svarer det til at ryge en 10 pak smøger i forhold til at forsøge at give sig selv kræft.

Jeg kan faktisk komme med flere af den slags ting, men det vil jeg ikke fordi:
Stattestikkerne og mange undersøgsler siger at der dør færer børn på motorvejene end på villavejene, så kom alle sammen nu sender vi fandme vores børn ud på motorvejen for at lege.
Man skal passe SÅ meget på med at henvise til stattestikker og undersøgelser, for hvad er dte lige der er blevet undersøgt, og hvilke øjne har lavet konmklotionen?
Jeg mod akumentere ikke at rygning er usundt af H til, det kan der ikke hærske tvivl om at det er, men jeg ligger vægt på at man skal passe på med at gå efter en bestemt ting fordi nogen er nået frem til at det er farligt, uden lige at se på hvordan man selv lever, for ofte er det sådan at man faktisk selv er lige så dårlig til at passe på sig selv og andre.
Tag bare folks surhed over landmændene, de sviiiner DK til fra en ende af, siges der... jo jo landmændene er langt fra hellige, det gør de sig heller ikke til, men de flest der siger sådan er byboere (fordi de ikke kan lide lugten) men de henter gerne selv samme kød pakket ind i 2 eller 3 lag plastik i supermarkedet og spiser det, i stedet6 for at gå til en slagter og få købet pakket meget sundere ind i forhold til naturen, og de forurener også helere end gerne med bilos oma uden at kny... de glemmer bare lige at DK´s 4 største byer forurener mere end alle DK´s landmænd til sammen... eller rettere ingen oplyser dem om hvor store forurenings svin de rent faktisk er.

Jeg er ikke hellig, du er ikke hellig, ingen er hellig, jeg er ryger ja (og jeg elsler det) og nej jeg er heller ikke en hellig ryger, jeg kan ikke side og skrive at jeg er hensynsfuld, jeg forsøger at være det alt det jeg overhovedet kan, men jeg har også før smidt et skod jokket på det og er gået videre uden at samle det op og putte det i en skraldespand hvor det hører hjemme, men så gør du (ikke ryger) sikkert noget lige så giftigt mod dig selv, naturen og andre mennesker, som jeg ikke gør, husk på det næste gang du spiser hamberryg
losuma - Slettet Medlem er ikke logget ind   Besvar med citat