Se enkelt indlæg
Gammel 24-01-2007, 23:53   #5
Martin
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 17-12 2005
Indlæg: 186
Styrke: 0
Martin er ny på vejen
RE: Rygere ringere end dyr ?

Mange undersøgelser viser, at rygning er farligt. På den anden side har næsten alle en onkel, der var storryger, og som på sin daglige løbetur som 97-årig blev kørt ihjel af en ikke-ryger på cykel.

Jeg ved ikke, om jeg rent faktisk tager skade af at være i et røgfyldt rum, men jeg synes, det er ubehageligt. Når man forbyder rygning f.eks på hospitaler og i tog, så er det ikke mindst for at beskytte personalet.

Det er ikke rygerne, der skal bekæmpes, men røgen.

Stella skriver:
Jeg skal være den første til at gerne ville være fri for rygning og prøver da også på at stoppe...men at vi skal udsættes for den hetz gør mig så vred...

Hvad vil du sætte i stedet for den "hetz", som du kalder det? Du vil jo også gerne være fri for røgen. Hvad er det for en opmuntring, du mangler? Det har været på tale, at man kun måtte sælge panodiler i små pakninger, da det skulle kunne forhindre selvmord. Eksperterne mener, at det at gøre det så besværligt som muligt, vil give personen tid til at tænke sig om en ekstra gang. Det bliver besværligere at være ryger, og det burde nok kunne få nogle til at stoppe.

Jeg er ikke nationaløkonom, og jeg aner ikke om tobaksafgifterne opvejer sundhedsudgifterne. Men jeg ved, at efter 1. april kan jeg gå i byen og drikke et par øl, uden at tøjet lugter af røg, når jeg kommer hjem.

Jeg synes, at folk selv må bestemme, OM de vil ryge, men ikke HVOR de vil ryge. Hvis rygerne kunne nøjes med at ryge, hvor det ikke kunne genere andre, ville der jo heller ikke være brug for rygeregler.

VIGTIGT !!! Jeg skriver ikke dette for at genere nogen. Specielt ikke rygerne. Hvis nogen føler sig trådt over tæerne, så tag det som et velment men måske mislykket forsøg på at opmuntre alle rygere til at blive ikke-rygere.

Hilsen Martin (som aldrig har prøvet at ryge.)

Martin er ikke logget ind   Besvar med citat