Se enkelt indlæg
Gammel 05-02-2009, 11:50   #2
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Det lovmessige kan jeg ikke hjælpe dig med.

Men selvfølgelig kan du kræve at få din profil opdateret, du bestiller bare et møde ude i respitionen uden at spørge sagsbehandler og til mødet holder fast i at du er kommer for at få profilen opdateret.... Jeg sys jeg kan mindes at jeg på et tidspunkt blev fortal (af en her inde) at profilen skal opdateres hver gang der sker en større ændring, som fx at man bliver mere syg, men igen kan jeg ikke hjælpe med §§ dem må du i krig med at lede efter.

Kommunen søger først en § 18 FP når DE syntes din situration er tilstrækkelig belyst med op to date lægepapirer arbejdsanvisninger osv osv, hvornår de så syntes det og hvor meget de gør for at få de ting undersøgt, er altså umuligt at svare på, nogle få kommuner er hurtige, det kan også være sagsbehandleren du er heldig med, men der er også dem som enlig er ligeglad og stopper sygedagpengene ulovligt, og de er tilsyneladende i flertal. Den eneste måde du kan undgå det på er ved at bide dig godt og grundigt fast i rumpetten på din sagsbehandler og lave det ene møde efter det andet, sende breve hvor du spørger til hvad fik du ud af det sidste fra lægen, hvad skal jeg nu og hvad skal det bruges til, kan jeg selv gøre noget... virkelig være møg irriterende.
Men du kan også, når tiden er ved at være sygedagpenge stop selv søge § 17 FP og der ved forlænge sygedagpengene de der ca 3 måneder til der ligger en afgørelse.... men det bedste er nu at få din (nye) situration afklaret.
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat