Se enkelt indlæg
Gammel 23-01-2009, 14:59   #36
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Jeg sætter lige en pressemeddelse ind fra Enhedslisten mest fordi der er nogen navne du måske kan bruge i den ...

Citat:
Op til fem år tager det at få svar på en ansøgning om førtidspension i Københavns Kommune. Ventetiden er både umenneskelig og skadelig, og der er i høj grad brug for at omtænke systemet. Enhedslistens socialordfører Line Barfod udtaler:



- Tallene fra Københavns Kommune er groteske og har alt for store konsekvenser for de berørte. Lovgivningen er gennemsyret af kontrolmani og har en indbygget mistillid til borgerne om, at de er ude på at snyde samfundet. Det er latterligt, og der er brug for at ændre hele systemet.



- Men her og nu kan vi sagtens gøre noget fra folketingets side. Ved at indføre 100% statsrefusion på overførselsindkomsterne, sikrer vi, at det ikke er kommunernes økonomi, der afgør, om der tildeles fx førtidspension. Og så skal den mistænkeliggørende kontroltankegang helt ud af lovgivningen.



Men Enhedslisten mener ikke, at årsagen kun er en grotesk lovgivning. Kommunen kan sagtens selv gøre en indsats. Enhedslistens medlem af Københavns Borgerrepræsentation Rikke Lauritzen udtaler:



- Den vanvittige ventetid på et svar fra kommunen har eksisteret i årevis. Og hvert år har både den nuværende borgmester, Jakob Hougaard (S) og den tidligere borgmester på området, Bo Asmus Keldgaard (SF) lovet bod og bedring. Der sker bare ikke rigtig noget. Og det er at holde borgerne for nar.



- De københavnske sagsbehandlere har ansvaret for en uoverskuelig bunke sager. I Odense har de lavet et forsøg med lavere sagstal pr. sagsbehandler. Og det har givet utrolige resultater. Ud over at have fået bugt med de ophobede sager, har det også tjent en halv million kroner ind til kommunen og fået skabt et langt bedre arbejdsmiljø for de ansatte. Det burde vi også kunne finde ud af i København.
Hvis jeg var dig så ville jeg sætte mig ned og skrive en klage til de navne der står her i pressemeddelelsen ...

Jeg ville tage noget af det som CHF udtaler om ulovligheden af ressourceprofiler , skrive at du har snakket med en sagsbehandler der siger at de har fået tilladelse til at udarbejde ressourceprofiler som beskrevet til dig , samt om det kan passe at der gælder andre regler for kbh end resten af landet, og så ville jeg fortælle om hvordan det foregår hos contra og at du syntes det i den grad er krænkende og ikke vil finde dig i det og om hvordan du skal forholde dig til det her, da du ikke har lyst til at blive behandlet sådan blot fordi du har tilladt dig at blive syg ...

Jeg syntes bestemt ikke at du skal finde dig i det....

Og så ville jeg ønske at du skrev til din sagsbehandler kontra at ringe du kan ikke dokumentere noget hvis du har det i telefon men kan godt følge dig der skal ske noget her og nu
  Besvar med citat